Betale SU-lån ud med fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.104 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg skriver anonymt, fordi økonomi er privat.

vi har en del lån (boliglån, billån, to gange SU-lån foruden realkredit). Realkreditlånet skal omlægges til foråret, og vi overvejer at tage lån i forværdien i huset for at få samlet lånene til et eller to lån. Vi vil gerne have realkreditlån med afdrag, hvis den her manøvre vil lykkes. 

Ift SU-lån, så vil tilbagebetalingen af lånet blive længere, og lånet dermed dyrere end før - til gengæld vil vi få frigiget den mdl ydelse vi ellers har betalt på su-lånet og  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

.. Og dermed vil vi kunne få et realkreditlån med afdrag - det har vi ellers ikke råd til.

er det ikke en meget god plan? Eller er det hul i hovedet at lægge et billigt 2% SU-lån oveni realkreditlånet?

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

.. Og dermed vil vi kunne få et realkreditlån med afdrag - det har vi ellers ikke råd til.

er det ikke en meget god plan? Eller er det hul i hovedet at lægge et billigt 2% SU-lån oveni realkreditlånet?

Jeg ville bruge friværdien til boliglånet og billånet. Men jo, jeg synes det er lidt hul i hovedet at 'omlægge' SU-lånet til realkredit. Det bliver dyrere og i risikerer, at renten stiger om 5, 8 eller 17 år. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Jeg ville også få boliglån og billån ud af verden først. SU-lån er noget af det billigste lån man kan have ift. renter  

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Skouboe

Hvis hvis de penge, der bliver frigivet ved at indfri SU lånet, er en forudsætning for om I har råd til at vælge at omlægge til et lån med afdrag, så ville jeg gøre det. Det kan godt være at selve SU lånet bliver dyrere, men til gengæld bliver realkreditlånet billigere fordi i afdrager på det. 

Dels er der rentebesparelsen I vinder ved at løbetiden bliver kortere pga. afdragene, men hvis I sidder med et afdragsfrit lån i dag, bliver bidragssatsen også lavere.

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Sprit25

Jeg tænker: snak med jeres bank

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ja det er jo det oplagte valg - men nu er banken jo sat i verden for at tjene penge på os kunder, så jeg er ikke overbevist om, at de vil rådgive os til at gøre det, der er bedst for vores økonomi

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvis hvis de penge, der bliver frigivet ved at indfri SU lånet, er en forudsætning for om I har råd til at vælge at omlægge til et lån med afdrag, så ville jeg gøre det. Det kan godt være at selve SU lånet bliver dyrere, men til gengæld bliver realkreditlånet billigere fordi i afdrager på det. 

Dels er der rentebesparelsen I vinder ved at løbetiden bliver kortere pga. afdragene, men hvis I sidder med et afdragsfrit lån i dag, bliver bidragssatsen også lavere.

Ja det er præcis sådan det er - og vi skal bruge den mdl ydelse fra SU-lånet hvis øvelsen skal kunne lade sig gøre. 

Jeg fik ikke skrevet det; men det er boliglån, billån og det ene SU-lån vi vil se om vi kan låne til i friværdien. Vi betaler næsten 6000 på de tre lån i månedligt afdrag. 

Vi går helt sikkert videre med det og ser om det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja det er jo det oplagte valg - men nu er banken jo sat i verden for at tjene penge på os kunder, så jeg er ikke overbevist om, at de vil rådgive os til at gøre det, der er bedst for vores økonomi

Men de vil heller ikke rådgive jer til noget der ikke fungere. Så er det hvertfald en lorte bank også ville jeg skifte bank

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Ja det er præcis sådan det er - og vi skal bruge den mdl ydelse fra SU-lånet hvis øvelsen skal kunne lade sig gøre. 

Jeg fik ikke skrevet det; men det er boliglån, billån og det ene SU-lån vi vil se om vi kan låne til i friværdien. Vi betaler næsten 6000 på de tre lån i månedligt afdrag. 

Vi går helt sikkert videre med det og ser om det kan lade sig gøre.

Så ville jeg klart vælge at prøve. Alene rentebesparelsen på bil og boliglånet, opvejer langt den ekstra rente på SU lånet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.