Moderkagebiopsi, erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2015

missy P

Hej Alle

Er helt ny herinde, men var i går til nakkefoldsscanning og fik tror jeg dårlige tal på trisomi 13 og 18. Vi takkede ja til biopsi, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det er gået andre.

Hvad var jeres tal, hvad sagde resultatet, og hvordan gik det med selve biopsien.

Er der nogen der har aborteret spontant efter biopsien?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Carina:-)

Har du spurgt om der er mulighed for en NIPT test i stedet for ?

Den giver svar på trisomi 13-18 og 21 og det er bare en helt risikofri bldoprøve.

Mange sygehuse har eller er ved at indføre den som tilbud istedet for biopsien. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
missy P skriver:

Hej Alle

Er helt ny herinde, men var i går til nakkefoldsscanning og fik tror jeg dårlige tal på trisomi 13 og 18. Vi takkede ja til biopsi, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det er gået andre.

Hvad var jeres tal, hvad sagde resultatet, og hvordan gik det med selve biopsien.

Er der nogen der har aborteret spontant efter biopsien?

har ikke selv. Men min søster.

hun siger at det godt kan være lidt ubehageligt at få taget.

og man den dag det bliver gjort skal holde sig i ro. Hun fik svar nogle dage senere.

hun er i dag 30 uger henne og venter en sund og rask dreng.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

missy P

Carina:-) skriver:

Har du spurgt om der er mulighed for en NIPT test i stedet for ?

Den giver svar på trisomi 13-18 og 21 og det er bare en helt risikofri bldoprøve.

Mange sygehuse har eller er ved at indføre den som tilbud istedet for biopsien. 

Bor i den forkerte region til NIPT - Syddanmark er ikke med endnu.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Carina:-)

missy P skriver:

Bor i den forkerte region til NIPT - Syddanmark er ikke med endnu.

Æv

For ved de tager den på Skejby. 

Men ja kender en som fik biopsi og det gik uden prob. og fik en rask dreng. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Bebe89

Jeg fik en moderkagebiopsi. Vi fik tallet 1:166, så det var egentligt ikke SÅ slemt et tal. Men vi fik tilbuddet og sagde ja. (Vi var nok også lidt i chok lige der!) Jeg fik lavet en senere samme dag (onsdag eller torsdag). Det er ikke så rart at få lavet, men heller ikke slemt. Jeg skulle holde mig i ro resten af dagen. Jeg meldte mig syg fra min praktik dagen efter da det indeholdt noget fysisk arbejde også. 

Vi fik brev med svar (det foreløbige) lørdag eftermiddag og heldigvis gode nyheder - alt så normalt ud. Det endelige resultat fik vi efter to uger og alt var også fint der. 

Vi fik efterfølgende tilbudt ekstra scanninger af hjertet da vi fik at vide at barnet havde større risiko for hjertefejl. Der så alt også helt fint ud. 

Jeg regner med at det er de rigtige resultater vi har fået, lige pt går jeg og venter på at gå i gang med at føde! (Forhåbentligt meget snart!!) 

Jeg håber du kunne bruge det - mange gange held og lykke! 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

ekebiv

Mener mit tal var 1:299 agtig. Biopsien var ikke slem men tanken er jo ikke rar. Efter nogle ulideligt lange dage fik vi svar om at baby var sund og rask ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.