julehjælp - hvilke og hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
8 svar
6 synes godt om
29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Vi har snakket om at vi vil søge noget julehjælp, for vi har ikke ret mange penge i år.

Er der nogen herinde der ved hvad kan vi søge, og hvornår?

Vi er en familie der består af to voksne, et barn på 7 og et på 1½

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Fremad

Anonym skriver:

Vi har snakket om at vi vil søge noget julehjælp, for vi har ikke ret mange penge i år.

I kan søge på kommunen og ved præsten....

Jeg mener at man søger omkring nu, og det tit rykkes en annonce i div aviser eller prøv kommunens hjemme side og det samme med præste sogn du bor i 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

Du må gerne smide en privat besked til mig, omkring hvor i bor osv. Så kan jeg muligvis hjælpe med noget julehygge osv. til jer. 

Vh 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Muffinmus

Facebookgruppen Julehjælp 

De kan ofte hjælpe lidt med gaveæsker, snoller mm.��

Har selv hjulpet derinde i to år. Super gruppe. 

Ingen penge,men får man gaverne, kan egne penge jo bruges på en steg og kartofler 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Kirkens Korshær og Mødrehjælpen. På deres hjemmesider finder du ansøgningsskema og frister. 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Bshizzle

MariaE skriver:

Facebookgruppen Julehjælp 

De kan ofte hjælpe lidt med gaveæsker, snoller mm.��

Har selv hjulpet derinde i to år. Super gruppe. 

Ingen penge,men får man gaverne, kan egne penge jo bruges på en steg og kartofler 

Må jeg spørge dig hvordan du søger om at hjælpe? 

Og var det alt fra tøj, ting til børn, julekurve mm? 

Jeg indrømmer gerne at jeg sidste år måtte søge om Julehjælp, da vi stod til at blive smidt ud af vores bolig da vi ingen penge havde (måtte dagligt sælge ud af ting). 

Men i år ser det anderledes ud, og vi ønsker derfor at hjælpe der hvor vi kan samt glæde de familier der mangler. 

- Vi går meget op i julen her hjemme, så denne måned fortjener alle at føle det er Jul. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her donere mig og 2 veninder gennem julehjælpen.dk.

Der ka du ansøge om julehjælp.

Vi laver feks 2 julehygge kasser, hvor så julehjælpen.dk slår dem op, og dem der så er blevet godkendt, ka så ønske at modtage vores kasser. Vh stine

Anmeld Citér

29. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bshizzle skriver:

Jeg indrømmer gerne at jeg sidste år måtte søge om Julehjælp, da vi stod til at blive smidt ud af vores bolig da vi ingen penge havde (måtte dagligt sælge ud af ting). 

Men i år ser det anderledes ud, og vi ønsker derfor at hjælpe der hvor vi kan samt glæde de familier der mangler. 

- Vi går meget op i julen her hjemme, så denne måned fortjener alle at føle det er Jul. 

Mig og 2 veninde har gennem de sidste 3 år, givet julehjælps kasser gennem julehjælpen.dk.

Vi laver 2 kasser med julekalender til børnene, en julestrømpe med lidt forskelligt i, så ungerne ka få lidt i strømpen i løbet af dec.

Grødris, kirsebærsovs, bage ingridienser, glaskartofler, pasta, ris, dåse tomater, mandler, nuga, chokolade, marcipan, rødkål, taffel chips, kanel, kageblandinger, frugstænger, musliebar, og hva vi ellers lige falder over.

Sidste år spurte vi nogle butikker om de ville være med til at gi de 2 familier, hvilket vi har gjort/gør igen i år.

I år har vi feks fået et sæt tøj til de 4 børn, der er i de 2 familier gennem forskellige kontakter, som gerne vil støtte lokalt. De bliver self også skrevet på kortet som donore, hvilket gir dem lidt "gratis" reklame. Vh stine

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Muffinmus

Bshizzle skriver:

Der oprettes ønskelister hvor man kan skrive hvad man gerne vil sende/give.

Og det er gælder nyt som brugt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.