Skide nervøs!!! Hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. september 2009

Bare mig..

Ja nu er der jo længe til endnu, men jeg går konstant og tænker på om jeg får et handicappet barn, om jeg taber det osv. 
Nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre ekstra for det ikke sker, eller noget jeg skal spise? :/ Hvad ved jeg. Et eller andet?
Andre der har haft det som mig?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

dorthemus

marikka skriver:

Ja nu er der jo længe til endnu, men jeg går konstant og tænker på om jeg får et handicappet barn, om jeg taber det osv. 
Nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre ekstra for det ikke sker, eller noget jeg skal spise? :/ Hvad ved jeg. Et eller andet?
Andre der har haft det som mig?!

Jeg er også meget nylig-gravid og jeg har også den der lille irriterende og ikke særligt befordrende bekymring i baghovedet om, at jeg er bange for at tabe barnet/fostret...og det tror jeg er meget normalt

Ligesom med alt her i livet så er det vigtigt, at leve sit liv med omtanke, både over for sig selv og med de mennesker vi omgiver os med.
Spis sundt, masser af grønt og kostfibre, drik vand, skær dit forbrug af koffeinholdige drikke ned, NUL alkohol, husk at røre dig i løbet af dagen og mest af alt NYD DIN GRAVIDITET

Og husk, at taber vi det lille foster, er det fordi der var noget galt med det og det er naturens måde at skille sig af med et sygt foster. Med hensyn til frygten for handicaps så er teknologien så veludviklet at man i de fleste tilfælde opdager hvis der er noget galt.

Men lad nu ikke dine bekymringer overskygge den helt fantastiske glæde ved, at være gravid...det ville være synd og skam

Stort kram
Dorthe

Anmeld

19. september 2009

N&J

Altså jeg var ved at gå helt ned da jeg begyndte at bløde i 11. uge, selvom det jo er meget normalt under en graviditet.. og frygtede hele tiden at miste mit barn især fordi hendes far ikke ville have et barn, men jeg forsøgte at omgive mig så meget jeg kunne med positive mennesker og sjove film, bad folk om at undgå at snakke eller fortæller om de mere negative historier, og ´pas på på nettet, der er mange ting man bare ikke bør læse når man er gravid og en smule nervøs, få din kæreste til at finde de sider om de ting du skal læse, så du undgår skrækhistorierne.. men ellers så må du jo tro på at hvis du er blevet gravid er det for en grund... for at få din lille bebs i armene.. 
Ha tillid til at din krop ved hvad den laver og passer på dit barn, sørger for den, og selvfølgelig spise sund, dyrke motion som "dorthemus" skriver..

Ønsker dig rigtig meget held og lykke og håber at du kommer ovenpå igen og tal med jordmoderen om dine tanker.. det hjalp mig en smule ihvertfald

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.