Fremleje og vedligeholdelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. oktober 2015

Anonym trådstarter

Når man har fremlejet en lejlighed, som fremlejer ikke selv vil flytte tilbage til, og man får tilbud om at overtage den permanent - hvem skal så betale for vedligeholdelsen i forbindelse med overtagelsen?

Lejligheden var istandsat da fremlejer flyttede ind i sin tid, og vi fremlejede den efter ca. 1½ år, hvor den ikke blev istandsat i mellemtiden. 

Lejligheden skal jo afleveres istandsat når vi engang fraflytter, så jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør i denne situation? 

Jeg har forsøgt at Google og læse i lejeloven, men jeg kan ikke finde noget om hvorvidt vi som fremlejere skal stå for vedligeholdelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Når man har fremlejet en lejlighed, som fremlejer ikke selv vil flytte tilbage til, og man får tilbud om at overtage den permanent - hvem skal så betale for vedligeholdelsen i forbindelse med overtagelsen?

Lejligheden var istandsat da fremlejer flyttede ind i sin tid, og vi fremlejede den efter ca. 1½ år, hvor den ikke blev istandsat i mellemtiden. 

Lejligheden skal jo afleveres istandsat når vi engang fraflytter, så jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør i denne situation? 

Jeg har forsøgt at Google og læse i lejeloven, men jeg kan ikke finde noget om hvorvidt vi som fremlejere skal stå for vedligeholdelse.

En lejlighed skal overleveres fra lejer i samme stand som den var da I overtog den, dog undtaget almen slid.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

AJ14

Anonym skriver:

Hvad står der da i Jeres lejekontrakt med hensyn til istandsættelse ved ind og fraflytning?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.