Opfølgning efter anafylaktisk shock?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. oktober 2015

Kindfed

Et totalt long shot:

skulle der være en af jer, som har været igennem et anafylaktisk shock og kan fortælle mig, hvad der sker, når man skal til opfølgning på allergiklinikken? Er det en prik test eller...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har oplevet det en del gange, men jeg er aldrig blevet henvist til allergiklinikken, da vi allerede vidste hvad udløste det. 

Men en hvis synderen ikke kendes, så kan jeg kun forestille mig, at man lægger ud med en prik test.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Kindfed

EBK skriver:

Jeg har oplevet det en del gange, men jeg er aldrig blevet henvist til allergiklinikken, da vi allerede vidste hvad udløste det. 

Men en hvis synderen ikke kendes, så kan jeg kun forestille mig, at man lægger ud med en prik test.

Har du været i anafylaktisk shock flere gange?? Må jeg spørge, hvad der udløste dem? 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Kindfed skriver:

Har du været i anafylaktisk shock flere gange?? Må jeg spørge, hvad der udløste dem? 

Ja jeg har. Jeg er allergisk overfor myg, bier, penicillin, nødder og citrusfrugter, men indtil videre er det kun myg, bier og penicillin som har udløst det. Nu har jeg en epi pen, som jeg har brugt en enkelt gang. Heldigvis har jeg ikke oplevet det i 6 år efterhånden.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Os&lilledig

Kindfed skriver:

Et totalt long shot:

skulle der være en af jer, som har været igennem et anafylaktisk shock og kan fortælle mig, hvad der sker, når man skal til opfølgning på allergiklinikken? Er det en prik test eller...?

Jeg var i anafylaktisk shok for 3 år siden. Jeg blev skrevet "Cave" i IT systemet, altså min journal. Blev henvist med det det samme til "pincilin provokation", der var dog 3 års ventetid. Jeg ville skulle indlægges og overvåges på hjerte og kredsløb imens de gav pincilin, for at se hvornår kroppen reagere. Det er farligt og derfor er man overvåget, da det kan give hjertestop. Jeg tåler ikke pincilin  

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Os&lilledig

EBK skriver:

Ja jeg har. Jeg er allergisk overfor myg, bier, penicillin, nødder og citrusfrugter, men indtil videre er det kun myg, bier og penicillin som har udløst det. Nu har jeg en epi pen, som jeg har brugt en enkelt gang. Heldigvis har jeg ikke oplevet det i 6 år efterhånden.

Har aldrig mødt andre end mig selv, som ikke tåler myg. Fedt at se at jeg ikke er total mærkelig :p 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Os&lilledig skriver:

Har aldrig mødt andre end mig selv, som ikke tåler myg. Fedt at se at jeg ikke er total mærkelig :p 

Ja, det er virkelig også ekstremt belastende at være allergisk overfor! Heldigvis har jeg ikke været stukket i mange år Men folk kigger altid så skægt når man fortæller dem det..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.