Test bliver mindre tydelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
5 svar
3 synes godt om
26. oktober 2015

StjerneFrø

Hej piger. 

Jeg tog en test da jeg var 3+6 som var meget tydelig. I weekenden blødte jeg en lille smule - det var en blanding af lyserødt og brunt. Det var ikke meget, men kom i alt tre gange da jeg var på toilet. Der er ingen forklaring på hvorfor det kom (har ikke haft sex eller andet) Så blev meget nervøs. Derfor tog jeg en test i morges, hvor jeg er 7+1. Stregen blev tydelig efter 5 sekunder, men den er markant svagere end den første jeg tog (de er fra samme mærke) Dog er den stadig fin lyserød. Jeg ved ikke, om dette er normalt eller jeg er ved at abortere?

Er der nogen der kan hjælpe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Øv, jeg ville ønske at nogen herinde kunne hjælpe dig - men det er ikke til at vide, med mindre du enten snupper en selvbetalt scanning, eller får målt et par HCG-prøver hos din læge.

Ja, jeg har desværre prøvet at de blev svagere (allerede i uge 5) - og det endte i en SA. Men det er ikke meningen at man skal "sammenligne" tests på den måde og de bør ikke nødvendigvis kunne sige noget om "hvor gravid" man er - så det er ikke brugbart til at bestemme fx en abort under opsejling.

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

26. oktober 2015

alenemor42

Altså.... tydelighed af stregen betyder intet !!!!!

Er der en streg er du gravid. Man kan altså ikke måle hcg stigning i en graviditets test.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

God-mor

StjerneFrø skriver:

Hej piger. 

Jeg tog en test da jeg var 3+6 som var meget tydelig. I weekenden blødte jeg en lille smule - det var en blanding af lyserødt og brunt. Det var ikke meget, men kom i alt tre gange da jeg var på toilet. Der er ingen forklaring på hvorfor det kom (har ikke haft sex eller andet) Så blev meget nervøs. Derfor tog jeg en test i morges, hvor jeg er 7+1. Stregen blev tydelig efter 5 sekunder, men den er markant svagere end den første jeg tog (de er fra samme mærke) Dog er den stadig fin lyserød. Jeg ved ikke, om dette er normalt eller jeg er ved at abortere?

Er der nogen der kan hjælpe? 

Bestil en tryghedscanning med det samme, så får du afklaring omkring om hvorvidt du er gravid eller har haft en bio. Stregens tydelighed betyder dog ingenting, da der er mange faktorer der spiller ind bl.a. hvor meget du har drukket i løbet af dagen og hvad for en test det er osv. Selv fik jeg aldrig en meget tydelig streg, men der kom altså en lille baby ud af det alligevel. Så tag en scanning, og du vil få afklaring og ro 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

MarianneRubi

du når et stadie i din graviditet mener det er fra omkring uge 8
hvor testene godt kan blive mere utydelige, fordi kroppen har dannet så meget hcg at testene ikke kan følge med længere, og derfor ikk er noget ved at blive ved med at anvende

Men er du bange, så ville jeg hvertfald bestille en privat scanning
eller kontakte læge og få dem til at tage en blodprøve og måle hcg

Krydser for alt er okay

Anmeld Citér

26. oktober 2015

StjerneFrø

Tusind tak for alle jeres svar, det har givet lidt ro omkring hvad næste skridt er 

Jeg har i dag fået bestilt tid til tidlig scanning - så det bliver spændende at se om der gemmer sig noget derinde. 

Bliver lidt mere rolig, hvis hcg kan falde omkring uge 8 - og så tror jeg, at jeg ikke skal teste mere nu, det giver bare flere bekymringer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.