trækketid af sammenlagt kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. september 2009

Susan1978

jeg har nu her kl. 10.30 sat den sammenlagte kage i køleskabet.

mit spørgsmål er nu, hvor længe skal den rigtig trække før man kan begynde at smøre den.. altså før den har sat sig..

de andre gange, hvor jeg har lavet kager, så har de stået natten over og der har de været perfekte.. men jeg skulle meget gerne pynte den evt i aften..

vil i tro at hvis jeg smører den omkring kl. 18 stykker, så vil jeg kunne pynte den fx kl. 21?  eller har den slet ikke sat sig godt nok kl. 18? dvs efter 7½ time?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

MoarViborg

Jeg er lige i gang med en sidste-øjebliks-kage til i aften, og jeg satte den i køleskabet for en time siden, og tager den ud nu her for at smøre, og så i køleskabet endnu en time, og så pynter jeg! Er bange for at min tidsplan er liiiidt for presset, men hvis det går, så kan du jo sagtens tage din ud efter 7 timer i hvert fald, så jeg giver lige besked i eftermiddag!

Anmeld

19. september 2009

Susan1978

Tak ... held og lykke med din kage..

jeg har lige stået og lavet mmf.. og lagt det i køleskabet også.

Anmeld

20. september 2009

MoarViborg

Eiih.. nåede simpelthen ikke at skrive herinde inden vi tog afsted i går, men min kage blev super og faldt ikke sammen, så går ud fra din også blev god?

Anmeld

20. september 2009

Susan1978

jo jo men gæsterne kom heller ikke om formiddagen som planlagt, så jeg havde tiden i middagsluren til at pynte i dag, så den nåede at trække meget længe..

Anmeld

20. september 2009

ivfmarie

Susan1978 skriver:

jo jo men gæsterne kom heller ikke om formiddagen som planlagt, så jeg havde tiden i middagsluren til at pynte i dag, så den nåede at trække meget længe..

Må vi så se den??

Anmeld

20. september 2009

Susan1978

ivfmarie skriver:

Må vi så se den??

jamen det må du da.. :-)

synes selv at jeg kunne ha gjort det bedre, men jeg havde lavet for lidt MMF.. så jeg fik grimme samlinger i kanterne.. som jeg kunne ha undgået hvis jeg havde haft mere at gi af..

også var det første gang jeg prøvede med MMF.. og det er bestemt ikke sidste gang.. det var ok at arbejde med.. især, når man lige gav det et par sek. i mikroen engang i mellem.

men gæsterne og alle 5 børn, var meget imponeret.

det er lyse lagkagebunde fra bageren og så er det maraboucreme og hindbærmouse , smurt op med kakaosmørcreme.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. september 2009

82Miraklet

Susan1978 skriver:

jamen det må du da.. :-)

synes selv at jeg kunne ha gjort det bedre, men jeg havde lavet for lidt MMF.. så jeg fik grimme samlinger i kanterne.. som jeg kunne ha undgået hvis jeg havde haft mere at gi af..

også var det første gang jeg prøvede med MMF.. og det er bestemt ikke sidste gang.. det var ok at arbejde med.. især, når man lige gav det et par sek. i mikroen engang i mellem.

men gæsterne og alle 5 børn, var meget imponeret.

det er lyse lagkagebunde fra bageren og så er det maraboucreme og hindbærmouse , smurt op med kakaosmørcreme.

Den er da super fin...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.