Eksperthjælp: Rettigheder ved familiepleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
4 svar
2 synes godt om
25. oktober 2015

Linda Stæhr

Hvis man har fået sit barn i familiepleje, hvad har man så ret til at søge om, for der er jo satdig visse udgifter i forbindelse at jeg ser min søn hver anden uge, og tænkte på alt hvad man er beretiget til, jeg ved bla transport, hvad med gaver og mange andre ting, kna vi søge til barnedåben..........ser frem til at hører fra Dig Knuzz Feli.

Lindas svar

Kære Feli. Desværre har ingen på baby.dk viden indenfor juridiske eller økonomiske spørgsmål (men vi arbejder på at rå en socialrådgiver ind i klubben). Derfor vil jeg opfordre alle læserne på denne tråd, der kan svare Feli til at byde ind i stedet.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Venlig hilsen

Linda Stæhr, familierådgiver ved Trivsel i familien

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2015

Fremad

Mht transport kan man søge til div møder udenbys men ikke til alm samvær.....(så skal i have en usædvanlig go grund, og det vil ikke gavne hvis barnet ikke er frivilligt anbragt og i kæmper for en hjem givelse af barnet) 

Dåben, er faktisk plejefamilien/kommunen der skal betale hvis/når i ikke har det økonomiske ansvar for barnet...  Jeg går ud fra i ikke får børnepenge hver 3 måned mm....

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Fremad

sscm skriver:

Mht transport kan man søge til div møder udenbys men ikke til alm samvær.....(så skal i have en usædvanlig go grund, og det vil ikke gavne hvis barnet ikke er frivilligt anbragt og i kæmper for en hjem givelse af barnet) 

Dåben, er faktisk plejefamilien/kommunen der skal betale hvis/når i ikke har det økonomiske ansvar for barnet...  Jeg går ud fra i ikke får børnepenge hver 3 måned mm....

Jeg kan forresten rigtig varmt anbefale dig at kontakte fbu, de kan svare og undersøge på alt mht hvad du mangler svar på.... Og bedst af alt så er de der for dig som forældre/pårørende til et anbragt barn... De kan os være til hjælp mht bisidder, gode råd osv.... 

Selvom du evt ikke har behov nu så tag endelig kontakt til dem.....  Du kan komme til en masse både ture, foredrag, kontakt til andre forældre mm....

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Linda Stæhr

Profilbillede for Linda Stæhr
sscm skriver:

Jeg kan forresten rigtig varmt anbefale dig at kontakte fbu, de kan svare og undersøge på alt mht hvad du mangler svar på.... Og bedst af alt så er de der for dig som forældre/pårørende til et anbragt barn... De kan os være til hjælp mht bisidder, gode råd osv.... 

Selvom du evt ikke har behov nu så tag endelig kontakt til dem.....  Du kan komme til en masse både ture, foredrag, kontakt til andre forældre mm....

Kære SSCM Tusind tak for dine svar.

Du skriver også noget helt vildt vigtigt melle linierne: At når livet er presset må ingen stå alene - og der er ALTID hjælp at hente. Tak igen.

Anmeld Citér

30. oktober 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du kan søge om dækning af samværsudgifter. Det er en såkaldt enkeltydelse, og beregnes ud fra din samlede økonomi. Beløbet varierer ifht din mulighed for egenbetaling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.