Jeg har svært ved at fokusere på flere ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
11 svar
1 synes godt om
24. oktober 2015

Chalala85

Hej alle skønne baby.dk brugere

Jeg ved ikke om emnet ligger korret, men here goes...

Jeg har enormt svært ved at commite til flere ting ag gange. Altså satse 100% på noget. Føler tit, det enten er fordi der bliver hevet i mig fra flere vinkler, eller jeg får interesse få flere ting.

Det er møg irriterende og min mand har spurgt ind til, om det altid har været sådan... Og ja,, erhhh det mener/tror jeg egentlig det har.. måske i mindre grad, da jeg i de yngre år, ikke havde så mange jern i ilden som nu.

Det handler nok om, der er mange ting som jeg gerne vil være rigtig god til. Mange drømme og visioner, men jeg kan når sjældent i mål med en, fordi en anden overtager.

Er nogen af jer i samme båd? Eller kan i give råd il noget øvelser, så jeg kan blive bedre til det ?

Kh

Chalala85 / Charlotte

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Mor og meget mere

24. oktober 2015

Chalala85

Mor og meget mere skriver:

Fejl 

Fejl?

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chalala85 skriver:

Fejl?

Jeg havde skrevet noget sludder og slettede det. 

Jeg er ikke helt med på, hvad din udfordring er - du skriver både, at du har svært ved at involvere dig i flere ting OG ved at gå 100 % ind i noget. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Chalala85

Mor og meget mere skriver:

Jeg havde skrevet noget sludder og slettede det. 

Jeg er ikke helt med på, hvad din udfordring er - du skriver både, at du har svært ved at involvere dig i flere ting OG ved at gå 100 % ind i noget. 

Ah ja det kan jeg godt se er misvisende.

Skal forstås som, jeg ikke er god til at være i involveret i flere ting, og dem jeg så er involveret i kan jeg ikke comitte til 100%.

Giver det mening ?

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Isabella_mor

Jeg har det på samme måde...

jeg har koncentrationsbesvær og har altid haft det. 

Mindfulness kan hjælpe med at lære at få styr på tankerne. For mig er det mit problem at jeg bliver distraheret let og "dagdrømmer" 

jeg kaster mig ud i projekt efter projekt og pludselig har jeg 10 halvfærdige projekter som jeg har mistet interessen for fordi der er kommet noget mere spændende op i mellemtiden. Typisk mig.

jeg vil så mange ting men jeg har ikke tålmodigheden hvis det pludselig bliver for ensformigt. F.eks hvis jeg laver kreating. Jeg gider ikke projekter der tager lang tid. Så jeg holder mig til dem der hurtigt er overstået. 

Jeg tror bare det er sådan jeg er som person, og jeg kan ikke se hvorfor jeg bør ændre mig hvis det er fint nok. Ting jeg SKAL gøre, f.eks. Studieting, opgaver osv. det kan jeg sagtens færdiggøre fordi det er NØDVENDIGT. Så det er kun mine DIY projekter der bliver tilsidesat. 

Men mit dagdrømmeri er jeg ved at blive træt af for det påvirker mig i alt fordi jeg så ikke hører hvad der bliver sagt (f.eks til forelæsninger og undervisning generelt) så det skal jeg øve mig i at lade være med. 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Vivienne

Chalala85 skriver:

Hej alle skønne baby.dk brugere

Jeg ved ikke om emnet ligger korret, men here goes...

Jeg har enormt svært ved at commite til flere ting ag gange. Altså satse 100% på noget. Føler tit, det enten er fordi der bliver hevet i mig fra flere vinkler, eller jeg får interesse få flere ting.

Det er møg irriterende og min mand har spurgt ind til, om det altid har været sådan... Og ja,, erhhh det mener/tror jeg egentlig det har.. måske i mindre grad, da jeg i de yngre år, ikke havde så mange jern i ilden som nu.

Det handler nok om, der er mange ting som jeg gerne vil være rigtig god til. Mange drømme og visioner, men jeg kan når sjældent i mål med en, fordi en anden overtager.

Er nogen af jer i samme båd? Eller kan i give råd il noget øvelser, så jeg kan blive bedre til det ?

Kh

Chalala85 / Charlotte

Prøv Google dig frem til Enneagram type 7. Du vil forstå alt

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min mand er sådan - han starter op med noget, er super entusiastisk, men ender med at køre død i det og så ligger der endnu et halvfærdigt projekt og roder. Han er i sit job på kontor, men går rundt med en indre håndværker + en kreativ side. Jeg må indrømme det er MØG irriterende, synes også der ryger en del penge ned i dette bundløse hul, og jeg er træt af at se på ufærdigt rod rundt omkring (jeg ender nogle gange med at måtte færdiggøre, andre gange skal vi have professionel hjælp). Men what to do - han er jo bare sådan, det har jeg ligesom acceptet - ikke med glæde, men jeg elsker ham jo så.... 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Chalala85

Isabella_mor skriver:

Jeg har det på samme måde...

jeg har koncentrationsbesvær og har altid haft det. 

Mindfulness kan hjælpe med at lære at få styr på tankerne. For mig er det mit problem at jeg bliver distraheret let og "dagdrømmer" 

jeg kaster mig ud i projekt efter projekt og pludselig har jeg 10 halvfærdige projekter som jeg har mistet interessen for fordi der er kommet noget mere spændende op i mellemtiden. Typisk mig.

jeg vil så mange ting men jeg har ikke tålmodigheden hvis det pludselig bliver for ensformigt. F.eks hvis jeg laver kreating. Jeg gider ikke projekter der tager lang tid. Så jeg holder mig til dem der hurtigt er overstået. 

Jeg tror bare det er sådan jeg er som person, og jeg kan ikke se hvorfor jeg bør ændre mig hvis det er fint nok. Ting jeg SKAL gøre, f.eks. Studieting, opgaver osv. det kan jeg sagtens færdiggøre fordi det er NØDVENDIGT. Så det er kun mine DIY projekter der bliver tilsidesat. 

Men mit dagdrømmeri er jeg ved at blive træt af for det påvirker mig i alt fordi jeg så ikke hører hvad der bliver sagt (f.eks til forelæsninger og undervisning generelt) så det skal jeg øve mig i at lade være med. 

Det lyder ret meget som mig :-)

Jeg har forsøgt med mindfullness, men det fanger mig ikke rigtig desværre...

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Chalala85

Vivienne skriver:

Prøv Google dig frem til Enneagram type 7. Du vil forstå alt

Det må jeg lige kigge på - Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.