råd søges. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad havde i valgt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

612 visninger
7 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lidt om os.. 

Vi er et par på 21 og 25 år.. 

Min kæreste har i forvejen en pige på 3 år som bor ved os 6 dage om ugen. 

Vi har været sammen siden januar 2015... 

Vi bor lige nu i et 4 værelses hus som mine forældre har købt til os, som planen så er vi skal købe tilbage i år 2017-2018.. (Banken siger vi skal have en opsparing på 70.000kr også kan vi købe det ) 

vi er begge studerende og stræber efter hvilket som helst fast arbejde når vi er færdige.. Vi er begge færdige sommer 2016 .. 

Vi drømmer om at udvide familien nu.. Eller til foråret/sommer.. 

Men nu vil jeg søge råd her evt høre om andre har stået i vores situation! 

Mit spørgsmål er bare, hvad havde i evt valgt og hvorfor?  

1, ville i gå igang nu med projekt baby (det kommer jo så ikke til at gå ud over uddannelse med mindre man har mange komplikationer under sin graviditet) 

eller.. 

2, Ville i vente til i var færdig uddannet og har fået fast arbejde? 

Eller 

3, vente til år 2017-2018 når huset er blevet købt tilbage (i forhold til om man kan nå og spare op osv..) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Sprit25

Jeg ville vente til Jeg havde kendt min kæreste længere tid

Anmeld Citér

25. oktober 2015

CutieKiwi

Sprit25 skriver:

Hvorfor egentlig? Det er vel ikke den tid man har kendt hinanden der er afgørende for om man bliver gode forældre? 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

drabo

Profilbillede for drabo
CutieKiwi skriver:

Hvorfor egentlig? Det er vel ikke den tid man har kendt hinanden der er afgørende for om man bliver gode forældre? 

Nej, det er det ikke, men ville nok være helt sikker på at det skulle være os, og 9 måneder er ikke lang tid.

desuden så ville jeg nok vente til jeg havde fast job eller i hvert fald lige prøve måske et halvt år. I er jo unge, og hvis man har job er det pludselig barsel med løn noget af tiden fremfor dagpenge, især når i også er i gang med huskøb.

i det hele taget tænker jeg i har meget travlt, men der er man jo så forskellig.

held og lykke med det hele uanset, hvad i vælger.

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Sprit25

CutieKiwi skriver:

Bestemt ikke. Men jo længere tid du har kendt din partner jamen jo bedre kan du ruste et barn. Plus når hverdagen trænger på har jeg en masse oplevelser med min mand. Ja dem kan man også få med barn men dem uden er sgu også vigtige. 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

ErDetSnartNU

Sprit25 skriver:

Helt enig

TS - I har kun været sammen 9 måneder og du er stadig meget ung (og han har allerede fået et barn som meget ung hvor forholdet til moderen ikke holdt). I har masser af tid til at få de børn I ønsker når I har været sammen lidt længere Hvis I er meant to be så venter babydrømme også gerne et år eller 2 ekstra på jer  

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Rockertand

Lidt om os.. 

Vi bor lige nu i et 4 værelses hus som mine forældre har købt til os, som planen så er vi skal købe tilbage i år 2017-2018.. (Banken siger vi skal have en opsparing på 70.000kr også kan vi købe det ) 

vi er begge studerende og stræber efter hvilket som helst fast arbejde når vi er færdige.. Vi er begge færdige sommer 2016 .. 

1, ville i gå igang nu med projekt baby (det kommer jo så ikke til at gå ud over uddannelse med mindre man har mange komplikationer under sin graviditet) 

eller.. 

Eller 

3, vente til år 2017-2018 når huset er blevet købt tilbage (i forhold til om man kan nå og spare op osv..) 

Vente! I har godt nok ikke kendt hinanden særlig lang tid, og I er i gang med at planlægge for livet? Uanset vilkår, så kender man ikke hinanden helt til bunds efter kun 9 måneder.

I min verden får man uddannelse, job, bopæl og økonomi på plads først før man overvejer at få børn (med mindre man er ved udløbsdato, men det er I jo langt fra).

Man kan ikke altid planlægge alting, men lige nu overvejer du at gamble med en næsten færdig uddannelse?

Med hensyn til huset - har I snakket med banken efter de nye låneregler blev offentliggjort? Man skal fra januar selv stille med en væsentligt større del af lånebeløbet, bare så I er obs. på det. Derudover skal man også have et noget større rådighedsbeløb med et barn (banken vil formentligt regne med 2 børn, da de fleste skal have mere end et), så hvis I eksempelvis kun ender med 1 indtægt efter uddannelse, så bliver det svært at stille med minimum 15.000 kr i rådighedsbeløb efter alle udgifter er betalt).

Tænker måske også, at det er lidt letsindigt at sige ja til at købe et hus, når man ikke ved, hvor man får arbejde?

Det er jeres beslutning, men må nok råde jer til at handle konservativt, da jeres beslutning meget vel kan give konsekvenser for jeres fremtidige ønsker.

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Lidt om os.. 

eller.. 

Eller 

Nyd hinanden lidt endnu.. Den alene tid kommer ikke tilbage på samme måde når i først har fået barn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.