Nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre ved ham

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
8 svar
18 synes godt om
24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nogle ved nok hvem jeg er, men har det anonym alligevel . . 

Jeg fik for 3 måneder siden nogle dejlige tvillinger, og havde håbet på en mand der stod klar hvis det skulle være, men jeg har desværre nok set at det ikke altid lige er sådan. . 

jeg skal have dem vaccineret på mandag, og havde aftalt den eneste tid de sådan ligeeee havde til kl 13. min mand arbejder om natten, og plejer så at sove til kl 13, men aaa mon ikke han kan klare at miste 30 minutter for så at hjælpe mig, det er hans sidste arbejdsdag, så han skal ikke engang på job igen til aften . . 

aftalen har forresten stået på den fælles kalender i en måned!!! 

så han har godt set det flere gange. . 

nå siger så til ham, at han jo skal huske lige at skal lidt tidligere op mandag så han kan tage med til lægen, hvorfor det siger han? og forklare at de jo skal vaccineres. . 

amen det må jeg alene, for der sover han altså 

jamen kan du da ikke undvære en halv times søvn for at hjælpe mig! du kan jo tage en middagslur hvis du vil når vi kommer hjem. . 

men nej, han ender bare med at skælde mig ud og sige at jeg ikke respektere ham og hans søvn!! 

what the!? 

altså her bliver jeg sku gal . 

for det er MIG der har dem hver eneste nat, det er MIG der laver mad, vasker tøj, bader alle 4 børn, handler, ryder op og gøre rent. 

og når jeg så beder om en halv time, er det MIG den er gal med!? what the!!! 

hvad skal jeg gøre? 

sidste uge havde vi det største skænderi der faktisk var tæt på at jeg gik min vej med børnene. men vi kom over det,. men lige nu, ja jeg føler mig mere alene end nogensinde  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Jeg fik for 3 måneder siden nogle dejlige tvillinger, og havde håbet på en mand der stod klar hvis det skulle være, men jeg har desværre nok set at det ikke altid lige er sådan. . 

jeg skal have dem vaccineret på mandag, og havde aftalt den eneste tid de sådan ligeeee havde til kl 13. min mand arbejder om natten, og plejer så at sove til kl 13, men aaa mon ikke han kan klare at miste 30 minutter for så at hjælpe mig, det er hans sidste arbejdsdag, så han skal ikke engang på job igen til aften . . 

nå siger så til ham, at han jo skal huske lige at skal lidt tidligere op mandag så han kan tage med til lægen, hvorfor det siger han? og forklare at de jo skal vaccineres. . 

jamen kan du da ikke undvære en halv times søvn for at hjælpe mig! du kan jo tage en middagslur hvis du vil når vi kommer hjem. . 

men nej, han ender bare med at skælde mig ud og sige at jeg ikke respektere ham og hans søvn!! 

what the!? 

for det er MIG der har dem hver eneste nat, det er MIG der laver mad, vasker tøj, bader alle 4 børn, handler, ryder op og gøre rent. 

hvad skal jeg gøre? 

sidste uge havde vi det største skænderi der faktisk var tæt på at jeg gik min vej med børnene. men vi kom over det,. men lige nu, ja jeg føler mig mere alene end nogensinde  

Jeg er ikke så god til at give råd, men kan virkelig hodt forstå dig! Det kan han ikke være bekendt, simpelthen! Kan i ikke sætte jer og snakke stille og roligt om det? Hvor du fortæller at det vil betyde rigtig meget hvis han vil hjælpe dig fordi du synes det er enormt hårdt at stå med 2 små som skal stikkes i? Held og lykke 

og husk, man skal ikke føle sig som alenemor i et parforhold 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

what the!? 

hvad skal jeg gøre? 

Du skriver du har 4 børn...har han tidligere hjulpet til?

Der er (i min verden) ikke plads til egoister i et parforhold og slet ikke med 1 eller flere børn - der er vi forældre i en periode bare sidst i køen når det kommer til at ego-tid! Det lyder umiddelbart til at du giver plads og respektere hans søvn...men han skal også respektere dig og du faktisk gerne vil have hans hjælp - og nu er det jo jeres børn så det kunne lige så vel være ham der tog dem (alene) til lægen! Bare lige for at vende den rundt.

Man hjælpes ad - så går det hele meget nemmere.

Kram til dig

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Du skriver du har 4 børn...har han tidligere hjulpet til?

Der er (i min verden) ikke plads til egoister i et parforhold og slet ikke med 1 eller flere børn - der er vi forældre i en periode bare sidst i køen når det kommer til at ego-tid! Det lyder umiddelbart til at du giver plads og respektere hans søvn...men han skal også respektere dig og du faktisk gerne vil have hans hjælp - og nu er det jo jeres børn så det kunne lige så vel være ham der tog dem (alene) til lægen! Bare lige for at vende den rundt.

Man hjælpes ad - så går det hele meget nemmere.

Kram til dig

Desværre nej, jeg har 2 fra et tidligere forhold, hvor han ikke har hjulpet til på samme måde, men der har det også været nemmere da de er født hvert deres årstal  men med tvillinger der begge vejer 6+ nu så er de tunge i autostolene, da det er min eneste mulighed da tvillingevognen ikke kan være i bilen 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

what the!? 

hvad skal jeg gøre? 

Tal med store bogstaver. Har selv været det igennem. Han må sku tage ansvar for det valg han har taget " hvis ik du er gået imod ham " (:

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Newsence

I skal have en snak om hvordan man er forældre sammen for det ved han tydelig vis ikke..

og ellers må I jo aftale at han også står op om natten ( malke ud eller noget) for DIN søvn respekteres heller ikke når han ikke arbejder..

Han skal lærer at fra nu af og resten af sit liv der kommer han ikke først mere.. Tro mig har været det samme igennem og sikke en kamp vi har haft men nu er der faldet ro på..

Men han skal tage del i familie livet med alle 4 børn.. Både mht. at sove men også de andre ting.. Han er far nu så egoist tiden er forbi. Hvad hvis du bliver syg en dag?? så kan han intet gøre fordi han aldrig har haft en ansvar. han er nød til at lærer tingene at kende.

egoist tiden er definitivt forbi

Anmeld Citér

24. oktober 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Du kan ikke tage en med ad gangen?  Så må han tage den anden mens du er væk. 

Stille ham det ultimatum 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er enig i mange af de øvrige kommentarer...

Og kan vi så ikke få droppet de der kedelige formuleringer om at "manden skal hjælpe lidt til" - Gu skal han ej, du er ikke hans mor - han skal mande sig op og tage sin halvdel af slæbet, fremfor at lade børnene først og fremmest være dit ansvar, hvorefter at han så kan gå lidt til og fra... Øv,  det er altså usexet i en voksen mand anno 2015! 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Har selv erfaring på området - min datter var kun knapt halvandet år, da vores tvillingedrenge kom til verden (nogle meget bette mus, født 7 uger for tidligt og konstant syge det første år).

Min mand har altid været karrieremenneske om en hals, arbejdet mange timer og haft en del rejseaktivitet. Jeg var "hjemmemusen", der sørgede for hus, have, hund, madlavning, indkøb, tøjvask og tog mig af vores datter. Denne konstellation fungerede perfekt for os - altså lige indtil drengene kom til verden. For så skal jeg da ellers lige love for, at jeg ikke længere havde hverken arme, overskud eller tid nok til at klare alt på hjemmefronten selv længere 

Jeg prøvede ihærdigt at hænge i og bide tænderne sammen - for jeg ville fandme bare kunne det hele selv, så jeg fik ikke i tide sagt fra overfor min mand, der bare fortsatte i samme arbejdstempo som altid. Jeg tror, at jeg havde en eller anden idé om, at han da for pokker måtte kunne se, at jeg havde brug for hjælp, når jeg for 20. gang skulle til læge med drengene (en læge på 2. sal med verdens mest upålidelige elevator, og hvor man ikke må have sin barnevogn i venteværelset), men det kunne han ikke se, og skuffelsen over ham, presset fra 3 så små børn, hvor de 2 altid var syge, alle de huslige pligter samt en hund, der i bar kedsomhed over ikke at blive aktiveret længere gnaskede hælen af et par af mine Christian Louboutinpumps  åd mig op indvendigt, og jeg endte med et sammenbrud af episke proportioner. 

Jeg skræmte næsten livet af min stakkels mand, der slet ikke havde fattet, hvor langt ude jeg virkelig var, men han forstod budskabet, og vi fik i fællesskab fundet en mere fair arbejdsfordeling mht. børnene og købt os noget hjælp til det praktiske. Han er i dag den mest committede far og arbejder langt fra så meget længere.

Det jeg vil sige med min efterhånden lange smøre er, at du måske også har fået "forvænt" din mand med, at du klarer ærterne på hjemmefronten, og så forstår han ikke helt, at når du beder om hjælp, så er det fordi du virkelig har brug for den - giver det mening?! Det er i hvert fald super nødvendigt, at du får sagt fra på en måde, han forstår - får ham gjort klart, at med tvillinger er to sæt hænder bare påkrævet i visse situationer, og da de jo også er hans børn, er det vel meget naturligt, at I klarer dem i fællesskab. Nogle gange skal mænd - sagt med glimt i øjet - virkelig have skåret tingene ud i pap for at fatte dem, så vær kontant og klar i dine udmeldinger omkring, hvad dine forventninger til ham er mht. børnene.

Jeg håber virkelig, at I finder en løsning, der fungerer for jer begge - uden sure miner og uvenskab.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.