Eksperthjælp: 4,.5 måned er meget urolig om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
4 svar
1 synes godt om
24. oktober 2015

Lisbeth Jess

Jeg har en datter fra juni 2015 ( lillesøster til en pige fra 2011) der er lidt af en håndfuld. Hun sover igennem om natten ca. 21.00-06.00 og så er hun glad og munter til omkring middag. Det starter med at hun med ikke at ville falde til ro efter flasken og når hun gør sover hun max 30 min. Sådan fortsætter dagen så, med at hun er urolig, græder og når hun falder i søvn er det 5-30 min ad gangen. Det skal lige siges at hun er kolikbarn og flaskebarn fra hun var 6 uger og først der fik hun sut som hun ikke er gode venner med. Hun blev født 9 dage før termin og vejede kun 2600 g, så hun har altid været lille.

Lisbeths svar

Hej !

Det er  hårdt at have en baby, der stort set kun sover om natten.samt en 4 årig   hvis behov også skal tilgodeses.

du skriver kun en fødselsvægt.

Hun sover 9 timer om natten og så får hun først en lille lur ved middagstid, hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt.

Hun er omkring 4,5 måned gammel og henes søvnbehov er meget større end det hun sover.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig. Har dog brug for nogle flere oplysninger.

Hvad får hun af MME ? Får hun andet mad ?

Hendes vægt og længde nu. Har hun fejlet noget ?

Er hun forstoppet ?

Hvordan er hun motorisk ?

Skriv igen og jeg svarer.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

brevkassen-34949

Hej Lisbeth. 

Hun fik Nutramigen indtil for 3 uger siden (jeg er mælkeallergisk) og nu får hun Allomin 1 den blå. Til frokost og aften bliver hun tilbudt grød, men det er max en spiseskefuld hun spiser efterfulgt af en flaske. 

Hun vejer 5,2 kg og måler 59 cm. Hun er lille, men har hele tiden fulgt flot med op ad kurverne.

Hun har ikke forstoppelse og har aldrig haft det. Det eneste hun nogensinde har fejlet er at hun havd øjenbetændelse da hun var 2 måneder. 

Hun er både fremme og tilbage motorisk. Hun holder selv hovede og har gjort det fra hun var ca. 2 1/2 måned og både i ryg og nakken er hun rigtig stærk. Men hendes venstre arm og ben er lidt bagefter, og har lidt svært ved at samarbejde med højre. Men der er gang i optræningen. 

Jeg har flere gange prøvet at "snyde" hende til en formiddagslur, ved at gå en lang tur (rute på 4,2 km) og der ligger hun bare og nyder det. At kører i bil virker heller ikke, da hun brokker sig fra hun bliver spændt fast i autostolen. Og det med at sidde med hende i armene, er så godt som umuligt. Hun er en af dem, der skal sidde og kigge på den hun sidder hos eller hoppe på ens lår. 

Håber det hjælper dig.

Anmeld Citér

27. oktober 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen!

Flot at hun allerede har fordoblet sin fødselsvægt- .

Hun kom lidt før tiden og hun var kolikbarn i starten.

Jeg vil foreslå dig i en periode at have hende i en bæresele eller slynge, i alle hendes vågne timer.

Jeg tænker, den trygge gyngen og tætte kropskontakt med mor kan give hendes krop ro og tryghed, så hun på et tidspunkt kan lægges til at sove og få en dejlig lang lur. 

Når hun er der ,har du hænderne frie og kan  også tage dig af storesøster.

Giv det en chance og se om det hjælper. Ellers skriver du bare igen .

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld Citér

27. oktober 2015

brevkassen-34949

Hej.

Det vil jeg prøve. 

Hilsen Lizette

Anmeld Citér

28. oktober 2015

lionrose

hej Lizette 

Du skriver at motorisk er hendes ene side lidt bagud , det kan der være mange grunde til ,der kan bla sidde noget skævt  i nakke og ryg som gir smerter og derfor nedsat bevægelighed.

Børn med smerter har det med at bevæge sig hele tiden for at flytte sig fra smerten,og kan derfor være hyperaktive.

Jeg vil foreslå at du kontakter en god børne osteopat elle ringer til undertegnede for flere forslag 

De bedste hilsner 

Trine løvenrose

Jordemoder 29804093

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.