Morgenmad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.339 visninger
9 svar
4 synes godt om
23. oktober 2015

Babilooo

hej

jeg har en frisk søn på 6 år og kunne godt tænke mig råd vedrørende morgenmad. Min søn skal gernes fedes lidt op og jeg er lidt tør for morgenmads-ideer.

Han kan ikke lide a38

Han er blevet træt af havregrød

I dag har han fået risengrød (men det kan jeg ikke lave hver dag).

Min mand har ellers givet ham syltetøjsmad (ikke specielt sundt eller fedende).

Gode input søges på sund morgenmad der giver lidt sul. 

�� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2015

MorTil3+

Smølfine123 skriver:

hej

jeg har en frisk søn på 6 år og kunne godt tænke mig råd vedrørende morgenmad. Min søn skal gernes fedes lidt op og jeg er lidt tør for morgenmads-ideer.

Han kan ikke lide a38

�� 

Hva med øllebrød med fløde og sukker. Eller måske cornflakes med fløde.

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Babilooo

MorTil3+ skriver:

Hva med øllebrød med fløde og sukker. Eller måske cornflakes med fløde.

Hvordan laver man hurtigt øllebrød?

Anmeld Citér

23. oktober 2015

MorTil3+

Smølfine123 skriver:

Hvordan laver man hurtigt øllebrød?

Køber noget øllebrøds pulver, man kan få det både med og uden sukker. Så skal man bare blande det med vand og så i mikroovnen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. oktober 2015

sne190810

Hurtig øllebrød; læg en-to skiver rugbrød i blød inden du går i seng, og næste morgen koger du det bare hurtigt op :-) så der øllebrød

Ellers så lav nogle gode, fiberholdige boller og server dem med smør, det pålæg han kan lide, hvis det er noget han gider spise om morgenen. 

Frugt-yoghurt lavet på sødmælksyoughurt 

pandekager lavet af en banan og to æg, evt lidt havregryn, plus kanel/kardemomme og så bare bland det sammen og direkte på panden. 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Bshizzle

Skal morgenmaden være fedende? 

Tænker bare.. Nemmere at gøre hans aftensmad mere fedende. 

Her hjemme spiser min dreng på snart 10 år (han har heller ikke meget fedt på sig) yoghurt med havregryn eller anden slags musli/cornflakes. 

Ellers i weekenderne står den på brød med f.eks ost eller pålæg.. 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Smølfine123 skriver:

hej

Han kan ikke lide a38

�� 

jeg ved ikke hvor fedende det er, men min kæreste og hans bror fik kakaopulver på deres havregryn om morgenen da de var børn - og min kæreste gør det stadigvæk en gang imellem...

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Leneur

Smølfine123 skriver:

hej

Han kan ikke lide a38

�� 

Jeg har også en datter der er småtspisende på 6 år og for mig handler det egentlig bare om at hun får lidt at spise lige meget hvad næsten, for vil ikke sende hende i skole uden hun har lidt i maven. Her får hun enten en rugbrød eller franskbrød med ost og nogengange med en klat syltetøj på. Eller også får hun rice krispies eller havrefras med sødmælk på om det er sundt kan diskuteres men det er det eneste hun vil have, så hellere det end slet ikke noget... 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

FruK

Da min var i den alder, ville han absolut kun have "franskbrød" til morgenmad.

Jeg købte sandwichbrød med højt fiberindhold (omkring 7 - nærmest som rugbrød) og gav ham med smør og ost.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Tulle28

Er han småt spisende, siden han skal fedes op eller? Nogle børn er jo af natur bare til den tynde side. Jeg synes hellere I skal finde noget han kan lide og som stadigvæk har et ordentligt næringsindhold, frem for at fokusere på at han skal have noget ned og så må det være usundt, hvis det er det, der virker. 

Er det ikke muligt at han kan få noget i SFO'en om morgenen, hvis han ikke spiser hjemme?

jeg har to piger på hhv. 3 og 5,5 år, og det er meget forskelligt, hvad de spiser. Ind imellem er det havregrød der hitter, andre gange havregryn med mælk, andre gange yoghurt med havregryn/musli og ind imellem spiser de det hele og andre gange et par bidder. 

De har begge været helt tossede med øllebrød, og vi har enten bare lagt et par skiver rugbrød i blød eller brugt øllebrødspulveret uden sukker. Det er supernemt og tager ikke længere tid at lave end havregrød. 

Hvis du har en blender, kan du lave smoothie - det ryger som regel lidt lettere ned. Vi bruger 1,5 dl yoghurt naturel, 1,5 dl mandelmælk, 2 bananer, 250 g jordbær og lidt kanel (det er til os alle, dvs. 4 personer). Her kan du jo sagtens komme noget hørfrøolie eller lignende i.

I weekenden og også tit om eftermiddagen, hvis vi har legekammerater med hjemme får vi tit pandekager af banan, havregryn, æg og lidt kardemomme (og mandelmælk, hvis vi har - der er også en del kalorier i, men også en smule sukker). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.