Fest, alkohol og ICSI behandling...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2015

Mette0105

Jeg drak altså da jeg var i icsi behandling også kort .. 

Også da jeg var på hormoner , ugen inden jeg fik sat æg op drak jeg ikke.. 

Jeg blev gravid i andet forsøg.. Og de sagde altså til mig at jeg godt måtte drikke det gjorde ikke noget .. Så gør hvad du føler for..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2015

Risse

Anonym skriver:

Hej Piger,

Vi har i dag tilmeldt os behandling, får svar i morgen om vi kan komme til.

Jeg skal i kort behandling.

Lørdag skal vi til en udklædningsfest (som kræver lidt alkohol for at synes er sjovt)

Jeg er lidt i tvivl om om jeg skal tage med. Hvis jeg starter op på hormoner inden lørdag tænker jeg at det er no go at drikke (lidt). 

Jeg overvejer derfor at melde fra pga. jeg ikke kan drikke, men er også lidt ked af ikke at kunne komme med (men det vil ikke være sjovt at være sammen med et fuldt selvskab uden at drikke) 

Hvad ville I gøre? Tænker det er udelukket at drikke lidt hvis jeg starter op på hormoner inden lørdag, eller hvad tænker I om det? 

Vi holdt en fest lørdag, hvor jeg skulle starte op på hormoner (kort behandling) søndag. Mødte bagstiv på sygehuset, hvor vi skulle instrueres i at give hormonerne og kom hjem med rigeligt tømmermænd. Ikke desto mindre, havde vi en fantastisk fest, og jeg synes at det var den helt rigtige måde at 'slutte af' inden en forhåbentlig graviditet. Lige nu venter jeg på BP om 8 dage, og har en bytur planlagt weekenden efter, som jeg glæder mig helt vildt til!

Der vil jeg enten være gravid og være høj på lykke - men uden alkohol, eller også er jeg ikke og skal sandsynligvis have lagt et fryseæg op ugen efter byturen, men det vil altså ikke holde mig tilbage for at drikke sorgerne ad helvedes til, hvis det er tilfældet...

Jeg fester SÅ sjældent, og så længe det ikke kommer for tæt på et befrugtet æg synes jeg ikke der er nogen problemer. Der er jo masser, der bliver gravide enten til fester eller først finder ud af det flere uger senere hvor de har haft drukket i mellemtiden, og det er langt de fleste der stadig har fået sunde og raske børn

Så kort sagt, tag til den fest! Det kan jo være at det bliver den sidste gang du kan drikke alkohol i de næste par år  

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Risse

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Min samvittighed siger at jeg bør lade være at drikke. Hvis jeg ikke skal påbegynde hormoner før søndag/mandag så ville jeg tænke det var okay at drikke sig i godt humør.

Jeg har nemlig brugt over 1,5 år på at sige nej og skåne mig. Vi er heller ikke nogen der går i byen så ofte så nok også derfor jeg er lidt ærgerlig. Men jeg kan ikke finde ud af om jeg blot vil bebrejde mig selv hvis det så ikke lykkes denne gang, men det er ikke lykkes 2 andre gange hvor jeg ikke har drukket, så. Tror jeg vil høre i morgen når sygeplejersken ringer hvad hun tænker 

Jeg så lige det her svar også - gik også nogle måneder og endte med at komme op med den latterlige undskyldning at jeg ikke brød mig så meget om at drikke så meget længere, så jeg kunne da bare være taxa... Øv hvor var det bare surt, og selvom de færreste fattede mistanke, så endte jeg med at være dobbelt ærgerlig hver måned når testen var negativ og jeg igen havde 'spildt' en fest eller en god middag uden vin. 

Da jeg så en dag var til lægen i anden sammenhæng, kom vi til at snakke om det, og hun sagde at jeg bestemt bare skulle drikke. Det var så sjældent og mængderne absolut intet bekymrende, så så længe jeg holdt op igen når testen var positiv var det ikke noget problem. Rygning (kan godt lide at festryge) var hun dog ikke helt vild med  

Det er simpelthen for meget stress at bekymre sig om undskyldninger for ikke at drikke og skuffelsen hvis det alligevel var for ingenting.

Men masser af held og lykke med jeres behandling og god fest  

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Anonym trådstarter

Risse skriver:

Jeg så lige det her svar også - gik også nogle måneder og endte med at komme op med den latterlige undskyldning at jeg ikke brød mig så meget om at drikke så meget længere, så jeg kunne da bare være taxa... Øv hvor var det bare surt, og selvom de færreste fattede mistanke, så endte jeg med at være dobbelt ærgerlig hver måned når testen var negativ og jeg igen havde 'spildt' en fest eller en god middag uden vin. 

Da jeg så en dag var til lægen i anden sammenhæng, kom vi til at snakke om det, og hun sagde at jeg bestemt bare skulle drikke. Det var så sjældent og mængderne absolut intet bekymrende, så så længe jeg holdt op igen når testen var positiv var det ikke noget problem. Rygning (kan godt lide at festryge) var hun dog ikke helt vild med  

Det er simpelthen for meget stress at bekymre sig om undskyldninger for ikke at drikke og skuffelsen hvis det alligevel var for ingenting.

Men masser af held og lykke med jeres behandling og god fest  

Tak for dine svar. Den er nemlig rigtig øv når man står med en negativ test og har sagt nej til en masse og det giver også en masse bekymringer, kan jeg, må jeg, bør jeg - som jeg har det nu. Jeg ville ikke have så mange betænkeligheder hvis det er før opstart på hormoner men er bange for de ikke virker korrekt eller sådan noget sammen med alkohol.

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Risse

Anonym skriver:

Tak for dine svar. Den er nemlig rigtig øv når man står med en negativ test og har sagt nej til en masse og det giver også en masse bekymringer, kan jeg, må jeg, bør jeg - som jeg har det nu. Jeg ville ikke have så mange betænkeligheder hvis det er før opstart på hormoner men er bange for de ikke virker korrekt eller sådan noget sammen med alkohol.

Altså jeg havde helt sikkert stadig alkohol i blodet da jeg fik det første skud, og vi fik også at vide af sygeplejersken der instruerede os at et glas rødvin eller to til maden i weekenden var altså ikke noget problem - så tror ikke at det har den store indflydelse på selve hormonerne. Hvad skal du have? Jeg selv fik 150 enheder Gonal f og blev sat op med 25 på dag 6

Anmeld Citér

22. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg ville ikke drikke mig fuld, men ville nok alligevel få en del genstande - det starter om eftermiddagen. Så umiddelbart tænker jeg at tankerne om hvad andre tænker og at jeg skal lige bånd på mig selv måske vil fylde for meget til at jeg vil med så måske er det bedre at blive hjemme 

Det ville jeg absolut ikke gøre. Én genstand. To MAX. Der er en grund til at man får at vide at man ikke skal drikke.

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Min samvittighed siger at jeg bør lade være at drikke. Hvis jeg ikke skal påbegynde hormoner før søndag/mandag så ville jeg tænke det var okay at drikke sig i godt humør.

Jeg har nemlig brugt over 1,5 år på at sige nej og skåne mig. Vi er heller ikke nogen der går i byen så ofte så nok også derfor jeg er lidt ærgerlig. Men jeg kan ikke finde ud af om jeg blot vil bebrejde mig selv hvis det så ikke lykkes denne gang, men det er ikke lykkes 2 andre gange hvor jeg ikke har drukket, så. Tror jeg vil høre i morgen når sygeplejersken ringer hvad hun tænker 

Men de 1,5 år har jo åbenbart ikke gjort en forskel? Jeg ville drikke mig i hegnet og tillade mig en udskejelse af de store, få hjernen slået fra og bare have det sjovt.....måske I kunne slå oddsene og lave en øko på et hængende hår. 

God fest!

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle,

Tak for jeres svar. Jeg været til scanning i dag og de sagde max 4 genstande om ugen op til ÆO derefter ingen. Dog kommer det an på indlægssedlen. Jeg har på det baggrund valgt at melde fra, jeg kan ikke holde det på 4 genstande og min samvittighed kan ikke bære at gøre det anderledes end hvad lægerne siger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.