Når hcg ikke stiger som det burde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.304 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2015

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Så fik jeg idag svar på blodprøve nr. 2 og tallet var 7400 (5+4). For 2 dage siden var det 4450, altså langt fra en fordobling Min læge var der ikke idag, så hun ringer først til mig imorgen.

Hvad er jeres erfaringer med hcg som stiger for langsomt? Mine egne er desværre ikke gode..

Åhh jeg magter simpelthen ikke endnu en SA

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2015

sandramor

FruHimmelblå-86 skriver:

Så fik jeg idag svar på blodprøve nr. 2 og tallet var 7400 (5+4). For 2 dage siden var det 4450, altså langt fra en fordobling Min læge var der ikke idag, så hun ringer først til mig imorgen.

Hvad er jeres erfaringer med hcg som stiger for langsomt? Mine egne er desværre ikke gode..

Åhh jeg magter simpelthen ikke endnu en SA

Søde du :-) 

Da jeg ventede min den mindste blev jeg også fulgt tæt med måling af hcg og skanninger grundet to tidligere aborter.....

Mit hcg levede helt sit eget liv og steg heller ikke til det dobbelte og var næsten sikker på at jeg skulle miste en 3 gsnf indtil en læge sagde til mig at der var en rettesnor men at man ikke altid kunne sige at hvis det ikke steg til der dobbelte af det så var ensbetydende med en abort.... Og det var det ikke her..... Mener mit i uge 7 var omkring 6000 og på 2 dage var det "kun" steget til  10500.... Men trods det har jeg en dejlig pige på 3 år i dag :-) 

Så vent og se det er slet ikke sikkert det betyder noget ;-) 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86
sandramor skriver:

Søde du :-) 

Da jeg ventede min den mindste blev jeg også fulgt tæt med måling af hcg og skanninger grundet to tidligere aborter.....

Mit hcg levede helt sit eget liv og steg heller ikke til det dobbelte og var næsten sikker på at jeg skulle miste en 3 gsnf indtil en læge sagde til mig at der var en rettesnor men at man ikke altid kunne sige at hvis det ikke steg til der dobbelte af det så var ensbetydende med en abort.... Og det var det ikke her..... Mener mit i uge 7 var omkring 6000 og på 2 dage var det "kun" steget til  10500.... Men trods det har jeg en dejlig pige på 3 år i dag :-) 

Så vent og se det er slet ikke sikkert det betyder noget ;-) 

Tak for at du ville dele din historie, den  beroliger mig lidt.

Jeg er bare SÅ bange for, at det er et dårligt tegn. PB har indtil nu taget os 15 måneder og to spontane aborter, så jeg håber noget så inderligt, at den lave stigning heller ikke betyder noget her

Jeg overvejer kraftigt at købe en tidlig scanning inden for de næste par dage, men jeg er kun omkring 5+5/6, så det er nok desværre begrænset hvad man ville kunne se før om en uges tid

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Anonym

Vil bare lige sende en Jeg håber på, at alt er, som det skal være 

Jeg var selv til scanning for nogle uger siden, hvor de ikke kunne se noget (var på det tidspunkt ca. 6+2), så jeg skulle have taget blodprøver, og pga. weekenden kom der til at gå 4 dage fra første til anden blodprøvetagning. Da jeg fik svaret, var den ikke fordoblet på de fire dage, men fordi tallet var fint højt og det var steget, skulle jeg til scanning igen to uger efter første scanning. Jeg har virkelig nervøs og ventetiden var et helvede, for jeg havde opgivet fuldstændig.

Men da jeg kom til scanning igen var alt, som det skulle være, og jeg fik at vide, at det ikke nødvendigvis har noget at sige, om det er fordoblet, fordi det kan svinge rigtig meget fra person til person. 

Ikke nok med at alt var, som det skulle være, så var der endda tvillinger derinde 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

sandramor

FruHimmelblå-86 skriver:

Tak for at du ville dele din historie, den  beroliger mig lidt.

Jeg er bare SÅ bange for, at det er et dårligt tegn. PB har indtil nu taget os 15 måneder og to spontane aborter, så jeg håber noget så inderligt, at den lave stigning heller ikke betyder noget her

Jeg overvejer kraftigt at købe en tidlig scanning inden for de næste par dage, men jeg er kun omkring 5+5/6, så det er nok desværre begrænset hvad man ville kunne se før om en uges tid

Forstår dig udemærket.... Jeg ved lige som dig at når man har mistet før og så endda 2 gange er man virkelig virkelig nervøs :-(   Men ja som sagt må du ikke læne dig for meget op af de hcg tal da de kun er vejledende :-) er sikker på den lille spire har det fint.... Jeg blev scannet 5+5 og da kunne de se en lille blommerne men ikke meget andet.... Blev så scannet igen 6+6 og halløj der kunne man se en lille bitte spunk og et lille hjerte der slog :-) jeg fik så mine skanninger på sygehuset... Men hvis det kan give dig lidt ro så ville jeg bestille en privat scanning...... Men husk på du har hverken blødt eller andet og det er jo et godt tegn :-D

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Loa

Har desværre kun en dårlig erfaring med langsomt stigende hcg og efterfølgende dårlig erfaring med tidlig scanning - så hvis du overhovedet kan, så vent så længe du kan, så resultatet bliver så retvisende som muligt.

Krydser alt for at din lille spir bare har sin egen agenda

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.