Jeg går med en drøm om at blive jordemor, og vil derfor rigtig gerne høre, hvis nogen af jer er i gang eller er uddannet jordemor. Hvordan er uddannelsen ifht. timer, lektier, niveau og fag? Har i forvejen en søn på 2, men jeg vil gerne igang med uddannelsen når vi engang har fået nr. 2 ☺    

jeg læste til jordemoder i 1,5 år, dog uden barn, men kan da fortælle lidt om studiet. 
 I skoleperioderne havde vi ofte undervisninger hver dag fra ca. 8-14/15 og derud var der så lektierne. Lektiemængden er relativ stor og noget af det er ret komplicereret, da man jo skal lære alt fra anatomi til jordemoderkundskab. det faglige niveau oplevede jeg som højt.
 Der er jo også meget praktik, hvor du kan forvente skiftende vagter, evt. tilkaldevagter eller kendt jordemoderordning - her tænker jeg også i forhold til hentning og bringning af dit barn / kommende børn. 
 Der var andre på studiet som havde børn og de klarede sig udemærket, men ved, at de synes det var hårdt. Jeg synes selv det var et meget hårdt og tidskrævende studie, både fysisk og psysisk - men det var selvfølgelig også enormt spændende. 
 Men hvis du er indstillet på at arbejde benhårdt og prioriterer din tid godt, så kan det lade sig gøre  

Anmeld 
				Citér