Hjælp til børn i frygt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. oktober 2015

KirstineBuhl

Hej mødre. Vi er en gruppe studerende fra Handelsgymnasiet, der ønsker at hjælpe børn med deres små hverdagsproblemer og frygt. Derfor vil vi bede om jeres hjælp til, at liste hvilke problemer oplever jeres børn i hverdagen og hvad er de bange for. Kom med nogle eksempler. 

På forhånd tak :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
KirstineBuhl skriver:

Hej mødre. Vi er en gruppe studerende fra Handelsgymnasiet, der ønsker at hjælpe børn med deres små hverdagsproblemer og frygt. Derfor vil vi bede om jeres hjælp til, at liste hvilke problemer oplever jeres børn i hverdagen og hvad er de bange for. Kom med nogle eksempler. 

På forhånd tak :-)

jeg har en søn på 7½ der er bange for bruseren. Når han skal have vasket håret, så vil han have vi bruger en kop til at gøre håret vådt og så græder han lige så snart bruseren bliver tændt for at skylle sæben ud.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

Begge mine drenge er osse bange for at få vasket hår med bruseren..  

Der går lige noget tid før de slapper af og jeg efter 120 forsøg på at overbevise dem om de ikke får vand i øjnene!.  

Min mindste dreng er bange for lyden på Vaskemaskinen samt opvaskemaskinen når den er færdig. (De begge bipper). 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Mine børn er bange for mørke. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Ciss

Pigen på 7 år er bange for at gå ind i brusekabinen. Der må meget overtalelse til. Hun har jo gjort det i mange år så det er ikke fordi hun tror, det er farligt, men der er et eller andet med at gå ind i det aflukke, som skræmmer hende. Hun er ikke bange for at være der, når hun først er der.

Hun er bange for, at jeg skal forsvinde. Det er især, når hun ligger og skal sove.

Hun er bange for hunde. Virkelig panisk angst. Det gør det vanskeligt at lade hende gå selv nogen steder, fordi jeg ved, at hun handler på instinkt, om hun møder en, som går tur med hunden. Selv hvis den er i snor. Hun kan forsøge at stikke af lige ud i en trafikeret vej, hvis man ikke passer på.

Hun bliver skræmt af de fleste film - også dem som er ment for alle (f eks Frode Får-filmen) og mange børneserier (som f eks Yakari).

Drengen på 6 år er bange for at andre skal le af ham. Han er bange for at blive holdt udenfor og bange for at andre synes, han er dum.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.