karantæne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
15 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2015

Anonym trådstarter

jeg er blevet nødt til at droppe det skoleforløb jeg er på lige pt. er på pga. manglende lærerkontakt (langtidssygemeldt lærer og ingen vikar).

min svigermor fandt ud af igår at jeg pt. står uden uddannelse og hun blev ærligt talt vred. Hun spurgte mig hvad jeg så havde tænkt mig, at jeg skulle lave nu.

Jeg fortalte hende, at jeg er ved at undersøge om jeg kan rykke hen på et andet hold på en anden skole, men hvis jeg ikke kan det, så kan jeg komme på et hold på min nuværende skole som starter til januar, og så står jeg uden noget indtil da.

hun sagde at så bliver jeg nødt til at søge et job som julehjælp, for jeg kan jo ikke forsørge mine børn når jeg får 5 ugers karantæne, kan det passe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

jeg er blevet nødt til at droppe det skoleforløb jeg er på lige pt. er på pga. manglende lærerkontakt (langtidssygemeldt lærer og ingen vikar).

min svigermor fandt ud af igår at jeg pt. står uden uddannelse og hun blev ærligt talt vred. Hun spurgte mig hvad jeg så havde tænkt mig, at jeg skulle lave nu.

Jeg fortalte hende, at jeg er ved at undersøge om jeg kan rykke hen på et andet hold på en anden skole, men hvis jeg ikke kan det, så kan jeg komme på et hold på min nuværende skole som starter til januar, og så står jeg uden noget indtil da.

hun sagde at så bliver jeg nødt til at søge et job som julehjælp, for jeg kan jo ikke forsørge mine børn når jeg får 5 ugers karantæne, kan det passe?

Karantæne fra hvad? Man får kun karantæne fra aksen hvis man selv opsiger sit job og ikke har et nyt.

Men hvorfor ikke søge et jule job?

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Karantæne fra hvad? Man får kun karantæne fra aksen hvis man selv opsiger sit job og ikke har et nyt.

Men hvorfor ikke søge et jule job?

det kan godt være jeg søger noget, men der er ikke mange jobs hvor vi bor så jeg ender nok med at skulle pendle.

hvis jeg ikke får noget, så skal jeg på kontanthjælp - og det er det hun siger at jeg får karantæne fra, så jeg ikke kan få nogle penge.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

det kan godt være jeg søger noget, men der er ikke mange jobs hvor vi bor så jeg ender nok med at skulle pendle.

hvis jeg ikke får noget, så skal jeg på kontanthjælp - og det er det hun siger at jeg får karantæne fra, så jeg ikke kan få nogle penge.

Jeg MENER der er noget med en månedes karantæne. Hvis du stopper 1/11 får du først KH den 1 januar

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

Jeg må ærlig indrømme at jeg ville ha blevet tosset hvis min Svigermor skulle blande sig i mit liv og økonomi 

Jeg vil ikke tro at du får karantæne .. 

Men du kan altid ringe til din kommune og høre dem af  

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

For det første håber jeg da sandelig, at du får et job i stedet for kontanthjælp, selvom du skal pendle (åh ve, åh skræk)!

For det andet husker jeg fra andre indlæg, at folk ikke kan få kontanthjælp i den måned i sommerferien, de står mellem forskellige uddannelser. Så det kunne jo med rimelig sandsynlighed gælde i dit tilfælde også.

Ang din svigermors reaktion - det ville jeg synes var vildt upassende, at min skulle blande sig i, men jeg kunne til gengæld heller ikke finde på at sætte mig i en situation uden at undersøge de økonomiske konsekvenser først.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Men er det dit hold nedlagt pga manglende lære? 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg må ærlig indrømme at jeg ville ha blevet tosset hvis min Svigermor skulle blande sig i mit liv og økonomi 

Jeg vil ikke tro at du får karantæne .. 

Men du kan altid ringe til din kommune og høre dem af  

vi lejer huset af hende.

kommunen har lukket om onsdagen.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

vi lejer huset af hende.

kommunen har lukket om onsdagen.

Men derfor har du/i da osse jeres private liv? 

Hun kan komme efter den dag huslejen skulle være betalt og brokke sig over manglende penge  

Oh.. Hm.. Så kan du ringe Torsdag. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Men er det dit hold nedlagt pga manglende lære? 

nej. vi har fået opgaver som vi skulle løse og så har en af de andre lærere tjekket opgaverne, men vi havde ikke mulighed for at få "rigtig" undervisning og hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.