Er der nogen der kan forklare mig om økonomien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
4 svar
1 synes godt om
20. oktober 2015

Pikku Myy

Vi har været til første scanning og blodprøve i dag. Konklusionen blev at vi skal starte med IUI uden hormoner i næste cyklus.

Er der nogen der ved om vi selv skal betale? Jeg har lidt svært ved at regne det ud. Vi har et (øko)barn i forvejen, så det er på privatklinik. Men som jeg umiddelbart kan forstå det, er det alligevel gratis når vi har en henvisning fra vores læge. Eller er det forkert forstået? Jeg har lidt svært ved at overskue den MEGA lange prisliste ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Elgaard73

Hvis jeres klinik samarbejder med Sygesikringen, så er deres behandling af jer gratis, når I begge har en henvisning. Det eneste I selv skal betale er medicin, hvis I kommer dertil hvor det skal bruges.

NB : Det gælder kun IUI. Skal I videre til IVF er det fuld egenbetaling.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

nielsen80

Pikku Myy skriver:

Vi har været til første scanning og blodprøve i dag. Konklusionen blev at vi skal starte med IUI uden hormoner i næste cyklus.

Er der nogen der ved om vi selv skal betale? Jeg har lidt svært ved at regne det ud. Vi har et (øko)barn i forvejen, så det er på privatklinik. Men som jeg umiddelbart kan forstå det, er det alligevel gratis når vi har en henvisning fra vores læge. Eller er det forkert forstået? Jeg har lidt svært ved at overskue den MEGA lange prisliste ...

Behandlingen i IUI er gratis med henvisning, IVF derimod er der fuld egen betaling på.

Tænker du nok skal have en æl sprøjte for de kan time det hele, den skal du selv betale, men vi snakker et par hundred kroner for den.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Pikku Myy

Elgaard73 skriver:

Hvis jeres klinik samarbejder med Sygesikringen, så er deres behandling af jer gratis, når I begge har en henvisning. Det eneste I selv skal betale er medicin, hvis I kommer dertil hvor det skal bruges.

NB : Det gælder kun IUI. Skal I videre til IVF er det fuld egenbetaling.

Jeg har lige tjekket, og de samarbejder med den Offentlige Sygesikring. Og vi har begge en henvisning. Tak for svaret. Jeg troede faktisk man skulle betale lige så snart det hed fertilitetsbehandling, så det er en dejlig overraskelse

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Pikku Myy

nielsen80 skriver:

Behandlingen i IUI er gratis med henvisning, IVF derimod er der fuld egen betaling på.

Tænker du nok skal have en æl sprøjte for de kan time det hele, den skal du selv betale, men vi snakker et par hundred kroner for den.

Tak for svar. Det var da en god overraskelse. Jeg troede faktisk at der var egenbetaling på alt når man havde et barn i forvejen.

Jeg håber ikke vi behøver gå videre til IVF, men det er nu ikke pga prisen ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.