Tjenstlig fraværssamtale - hvad går den ud på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger?

Risikerer man at blive fyret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger?

Risikerer man at blive fyret?

Nej men du får måske en påtale. Har du haft meget fravær eller meget barn syg?

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Carina:-)

Ja 

Især hvis der ligger tidl. advarlser ang dit fravær

Det er en alvorlig samtale som du helt sikkert skal tage meget seriøs. 

Du har ret til at have din tillidsmand med til mødet som bisidder-

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Sandratoft skriver:

Det kan godt ende med fyring ,især hvis medarbejderen ikke er samarbejdsvillig og vil være behjælpelig med en løsning til at nedsætte fraværet.

Min mand har haft en del af de samtaler - Og det er en alvorlig samtale. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det kan godt ende med fyring ,især hvis medarbejderen ikke er samarbejdsvillig og vil være behjælpelig med en løsning til at nedsætte fraværet.

Min mand har haft en del af de samtaler - Og det er en alvorlig samtale. 

Tager det skam også seriøst - ingen grund til andet.

Har desværre haft et barn der har været en del syg - og har selv super nemt ved at hive ting til mig.

Synes bare det ville være rart at vide om man var arbejdsløs dagen efter samtalen.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Ja desværre har mit barn meget nemt ved at blive syg jeg lige så. Er selvfølgelig ikke en undskyldning - men derfor er det jo meget rart at vide om man risikerer at blive fyret til samtalen, eller det "bare" er en advarsel.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym skriver:

Tager det skam også seriøst - ingen grund til andet.

Har desværre haft et barn der har været en del syg - og har selv super nemt ved at hive ting til mig.

Synes bare det ville være rart at vide om man var arbejdsløs dagen efter samtalen.

Så skal det være slemt.

For det meste så gives der en advarsel som så kan munde ud i opsigelse hvis de ikke synes du samarbejder .

Jeg vil råde dig til at tænke meget over om du kan give dem nogen forhåbninger om forbedringer- 

De vil højst sandsynligt også bede dig om at komme med løsnignsforslag til at nedbringe fraværet. 

Hvis du har tidl advarlser vil det også tælle med i deres vurdering

Det er aldrig rart ,men tro mig det er heller ikke rart for dem på den anden side af skrivebordet. 

Du kan jo ikke gøre for at dit barn er meget sygt ,og det ved de også godt - men det er samtidig en virksomhed og er der en medarbejder der belaster arbejdsgangen - ja så ser man på om det kan forbedres og kan man ikke se mulig heder for det - ja så kan det ende med fyring.

Så ro på og tænk over hvad du vil sige og "forsvare" dig med hvis du forstår hvad jeg mener. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Så skal det være slemt.

For det meste så gives der en advarsel som så kan munde ud i opsigelse hvis de ikke synes du samarbejder .

Jeg vil råde dig til at tænke meget over om du kan give dem nogen forhåbninger om forbedringer- 

De vil højst sandsynligt også bede dig om at komme med løsnignsforslag til at nedbringe fraværet. 

Hvis du har tidl advarlser vil det også tælle med i deres vurdering

Det er aldrig rart ,men tro mig det er heller ikke rart for dem på den anden side af skrivebordet. 

Du kan jo ikke gøre for at dit barn er meget sygt ,og det ved de også godt - men det er samtidig en virksomhed og er der en medarbejder der belaster arbejdsgangen - ja så ser man på om det kan forbedres og kan man ikke se mulig heder for det - ja så kan det ende med fyring.

Så ro på og tænk over hvad du vil sige og "forsvare" dig med hvis du forstår hvad jeg mener. 

Vil jo selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at møde op og være der på mit arbejde og for mine kollegaer, nogle gange er det bare pisse svært at styre når man bliver ramt, og ja er helt sikkert mere modtagelig end mange andre.

Og ser det helt sikkert for deres synspunkt - synes slet ikke det er uretfærdigt eller noget. Ville bare gerne vide om der var en chance for at man ikke blev fyret - eller om jeg skulle regne med at det mundede ud i det.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym skriver:

Vil jo selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at møde op og være der på mit arbejde og for mine kollegaer, nogle gange er det bare pisse svært at styre når man bliver ramt, og ja er helt sikkert mere modtagelig end mange andre.

Og ser det helt sikkert for deres synspunkt - synes slet ikke det er uretfærdigt eller noget. Ville bare gerne vide om der var en chance for at man ikke blev fyret - eller om jeg skulle regne med at det mundede ud i det.

Der er altid en chance.

Har du været til lign samtale før? 

Og nej det er sgu ikke let hvis man er uheldig og self skal du ikke gå på arb syg.Og heller ikke hvis dit barn er .

Det var bare for at pointere at selv om man selv godt ved man har gjort alt hvad man kunne for at undgå den her situation så er det ikke altid nok 

Regn med en advarsel - det skal kun være fordi de slet ikke kan se nogen løsninger / forbedringer at de går til sidste base .( fyring) 

Og husk nu at sikre dig at din tillidsmand er med som bisidder . 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Der er altid en chance.

Har du været til lign samtale før? 

Og nej det er sgu ikke let hvis man er uheldig og self skal du ikke gå på arb syg.Og heller ikke hvis dit barn er .

Det var bare for at pointere at selv om man selv godt ved man har gjort alt hvad man kunne for at undgå den her situation så er det ikke altid nok 

Regn med en advarsel - det skal kun være fordi de slet ikke kan se nogen løsninger / forbedringer at de går til sidste base .( fyring) 

Og husk nu at sikre dig at din tillidsmand er med som bisidder . 

Ok, jeg håber på det bedste så. Og tak.

og god idé med bisidder, selvom det er lidt grænseoverskridende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.