Eksperthjælp: Er min søn i god udvikling, højde og vægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. oktober 2015

Lisbeth Jess

Hej,jeg har en søn på 2 år og 5 måneder. Han er 90 I højde og ca 13 kg vægte.er han en god udvikling eller er han høj dreng?på grund af min højde og hans fars højde er 174 cm.
Tak
Venlig hilsen
Eli

Lisbeths svar

Hej Eli!

Når jeg ser på hans kurve ligger han undergennemsnittet både med højde og  vægt.

Jeg ved ikke hans fødselsvægt og hvordan han har trivedes i mellemtiden.

Hvis han hele tiden har ligget under gennemsnittet og læge,sundhedsplejerske og du har været tilfreds.Så er det fint.

Hvis han er sund og rask, glad, spiser, leger og vokser så er alt i orden.

Hvis du selv er bekymret så vil et besøg hos din læge være en god ting.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

brevkassen-34917

Kære Lisbeth

Tak for din svar. Hans fødsvæge var 3650 g og højde var 53. Han er meget aktiv og glad mens han er lidt utryg i voggestue efter 17 måneder og nogle gange han sover ikke der. då han startede i voggestue, har han Været tit syg.Derfor jeg er lidt bekymret for ham.Jeg snakkede om hans sygdom og hans kurv med lægen og sundhedsplejerske og de tænker det er normalt,når børnene starter i vuggestue bliver tit syg  lige nu gav ham blødprove til at sikkerheden og har han aftale med spicialelæge for at checke ham I næste uge. Men jeg vil først høre mere fra dig for at ved hvordan er hans kurv og vokse?

Mange hilsner

Eli

Anmeld Citér

27. oktober 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Eli!

Tak for svar.

Deter rigtigt at mange børn bliver syge når de starter i vuggestuen.

Håber snart han har vænnet sig til alle de andre. De får vel sund mad i vuggestuen? Hvis han er lidt småtspisende er det en god ide at tage en snak med hans stuepædagog. De kan holde lidt øje med at han får spist.Nogle børn har så travlt med at se på de andre at de selv glemmer at spise.

Det er godt du holder fint øje med ham. Hans vægtkurve erkun faldet en, så det er ikke alarmerende. 

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld Citér

28. oktober 2015

noder1

Profilbillede for noder1

Jeg har en dreng, der er en måned yngre end din. Han er 88 cm og vejer efter en uges sygdom 10,5 kg. Han har altid vejet under gennemsnittet, men følger sin kurve. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.