Hej Lisbeth
Jeg er lidt overvældet
Men jeg har fornyliget fået stille diagnosen
Adhd det har jeg vist jeg har haft altid eller så lange
Jeg kan huske tilbage og jeg kan er bange for jeg måske komme til og se mig blind på min søn
Jeg ved det er arviligt med 60-80 % tror jeg nok jeg fik afvide min spørgsmål er hvor tidligt kan jeg ber om og få lavet en udredning
Så han på ingen måder skal leve som jeg har med inder kaos og ikke blive forstået
Hilse stine
Lisbeths svar
Hej Stine !
Deter overvældende og skræmmende at få en diagnose. Selvom du selv har vidst det, er det altid værrer at se det på skrift.
Det tager tid at forlige sig med en diagnose..
Alligvel er det sikkert også en lettelse. Der er en årsag,som du nu bedre kan forstå og forhåbentlig også dine omgivelser.
Det må løsne op for nogle ting og noget hjælp, håber jeg.
Jeg ved ikke hvor gammel din søn er.
Der er lavet en PHD afhandling af en sundhedsplejerske Sanne Lemcke. Mange mødre er blevet udspurgt omkring deres børn.
Den handler om tidlig opsporing af børn med ADHD og AUTISME ,
Essensen er at 2 % af en børneårgang får diagnosen ADHD.1 % FÅR AUTISME.
Det viser sig, at allerede i det første år til to, er der mange ting i adfærd og udvikling som bekymrer forældre.
Der bliver ofte givet et råd om : vent og de tiden an. Det kan nogen gange være ok.,dog skal forældre handle på deres bekymring. De kender ders børn bedst.
Jo tidligere der sættes ind jo bedre muligeheder for, at barnet får den hjælp og støtte der skal til, for AT LEVE ET GODT LIV TRODS SIT HANDICAP.
Du beskriver så fint, hvor hårdt det har været for dig med kaos indeni.
Håber du kan bruge dette. har du spørgsmål så skriv igen.
Rigtig meget held og lykke med dig og din søn.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk