Hej sundhedsplejerske
jeg er temmelig bekymret da jeg nu her i uge 26 tænker tilbage og indser at jeg kun har baberet mig ret ofte i min frisør shampoo ;(og den er bestemt ikke ren ...skal jeg være bekymret? kan jeg have gjordt skade på mit ufødte barn og ophobet for mange skadelige stoffer allerede nu? mvh Maiken
Lisbeths svar
Hej Majken!
Deter bedst at bruge præparater uden parfyme , parabener og hvad der ellers er i.Jeg tror dog ikke du har skadet dit barn.
Du er i 26 uge, har været både til nakkefoldsscanning samt gennemscanning i uge 20.Baby er sikkert fin.
Mon din bekymring går på ,om der sevet noget op gennem skeden og op til baby. Hvis det er den, kan du være helt rolig. Der er lukket fa for sæben den vej.
Når du enten vasker hår krop og barberer dig, vil der gennem huden optages stoffer,derfor er det vigtigt at bruge midler uden tilsætning af skadelige stoffer.
Når deter sagt er der så mange andre ting,hvor der bliver optaget stoffer og dermed også til barnet.
Det du som gravid kan gøre er, at være opmærksom på hvad du putter i munden, hvad du vasker og smører dig ind i, hvad du vasker tøj i. Hjemmemiljøet og arbejdsmiljøet. mere kan du ikke gøre.
Håber det giver lidt ro.
Held og lykke med resten af graviditeten.
Varme Hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér