Måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.863 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. oktober 2015

Mcj

Hej alle sammen! Så fik jeg endelig fundet ud af at oprette en profil og tråd herinde :-) 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide. Det er vildt spændende, da det er vores begges første gang. Jeg er 23 år og min kæreste er 28. Jeg er færdig som sygeplejerske om et års tid og ønsker at være gravid under uddannelse, så timeingen kunne ikke være bedre for os! 

Jeg stoppede med mini-pillerne for 3 ugers tid siden. Jeg har ikke haft min menstruation endnu.

De sidste par dage er mine bryster begyndt at blive ømme. Rigtig rigtig ømme. Kan næsten ikke holde ud at have bh på og især brystvorterne er ømme! Der skal ingenting til før de bliver stive heller. Det er en underlig følelse. Der er kommet tydelige blodårer omkring brystvorterne og ligeledes tydelige årer på brysterne. Derudover har jeg rigtig ondt i min lænd når jeg bukker mig. 

Jeg tog en graviditetstest idag, som viste negativ. Ægløsningstest tog jeg igår, var ligeledes negativ. 

Er der andre af jer, som har oplevet lignende symptomer på graviditet, så tidligt? Jeg håber jo på, at det er tidlige graviditetstegn, som er for tidligt at se på en test, men det er svært at vide. 

Heg synes det er uudholdeligt at være så uviden, da vi ønsker os så inderligt at blive gravide! Jeg håber nogen har lyst til at svare mig  

knus fra Malene

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Tænker at det kan være hormonerne fra mini-pillerne, der skal ud af kroppen og giver dig ømme bryster. Da jeg stoppede på minipiller i din tid havde jeg også alle mulige symptomer i halvanden måned, før jeg så fik min mens. Derefter blev min cyklus regelmæssig.

Held og lykke med baby-projektet og velkommen til 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså det kan da selvfølgelig godt være en graviditet - men det er højest sandsynligt bare din krop der skal finde sig selv efter dine mini- piller (eller hvad du nu tog af prævention).. De første måneder efter jeg stoppede på p-piller havde jeg graviditetessymptomer hver måned.. Kvalme, ømme tunge bryster, følsomme nipples, ondt i ryggen og lænden osv. Var altså ikke gravid. Faktisk havde jeg slet ingen symptomer den måned jeg blev gravid. 

Husk at det er ligeså almindeligt at have masser af symptomer på graviditet som det er ikke at have symptomer. Herinde er der mange der sætter ligehedstegn mellem symptomer og graviditet. Desværre er kvindekroppen lavet sådan at de symptomer der kan være på graviditet er præcis de samme symptomer som ved kommende menstruation, stop på p-piller og andre hormonelle ændringer. 

Hvis jeg var dig ville jeg nok bare tage det helt roligt. Hvis din menstruation ikke er kommet om 2-3 uger kan du da tage en test mere - men ellers ville jeg nok ikke rigtig tænke for meget på graviditet - da det også kan stresse kroppen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.