Positiv test 3+3 - er det for tidligt at glæde sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. oktober 2015

Karonja31

Hej med jer.

Jeg er ny herinde og forhåbentlig gravid..

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i et år og er blevet skrevet op til fertilitets behandling (grundet hans meget nedsatte sædkvalitet), og vi skal til vores første samtale på klinikken på torsdag.

Der er nu sket det fantastiske, at jeg har testet postivt igår og idag, men to temmelige tydelige streger. Men da jeg kun er 3+3/3+4, er det så for tidligt at glæde sig? Gælder testen først efter udeblevet mens.? Jeg tænker på om der er risiko for at ægget bliver skyllet ud sammen med mens.?

Min sidste mens. var d.23 sep. og jeg har en cyklus på 31 dage.

Så er jo i grunden på 27 dagen idag og næsten 4 uger.

Jeg håber at i vil være sød at give jer tid til svar, da jeg ikke tør at aflyse vores tid på torsdag, hvis ægget kan nå at gå til grunde..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

pb2017

Karonja31 skriver:

Hej med jer.

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i et år og er blevet skrevet op til fertilitets behandling (grundet hans meget nedsatte sædkvalitet), og vi skal til vores første samtale på klinikken på torsdag.

Der er nu sket det fantastiske, at jeg har testet postivt igår og idag, men to temmelige tydelige streger. Men da jeg kun er 3+3/3+4, er det så for tidligt at glæde sig? Gælder testen først efter udeblevet mens.? Jeg tænker på om der er risiko for at ægget bliver skyllet ud sammen med mens.?

Jeg håber at i vil være sød at give jer tid til svar, da jeg ikke tør at aflyse vores tid på torsdag, hvis ægget kan nå at gå til grunde..

Først et forsigtigt tillykke til dig!

...men når man tester så tidligt, er der vel altid en risiko for, at det er en biokemisk graviditet og ægget ryger med ud ved menstruation? Men man siger jo også, at indtil man er 6 uger henne, er alle graviditeter biokemiske. Så du kan ikke gøre andet end at vente og se. Men krydser fingre for, at den er god nok!  

Nu ved jeg ikke noget om fertilitetsbehandlinger, men lige umiddelbart ville jeg nok ringe klinikken i morgen, og spørge dem om, hvordan du skal forholde dig? Kan jo være i stadig kan komme til samtale eller få den udskudt en uge? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Babilooo

Karonja31 skriver:

Hej med jer.

Tillykke - du har nu ca 75-80 pct sandsynlighed for en baby til sommer 

omkring 20-25 aborterer (og mange før de ved  at de er gravide)  men at du tester flot positivt er gode tegn. Glæd du dig bare og ring og og hør klinikken i morgen. 

Når du har set et normalt foster mht størrelse og hjerteblink er din sandsynlighed i uge 7 omkring 10 pct og ved uge 10 er risikoen for abort ca 2 pct. vist.

held og lykke!

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Karonja31

Tak for jeres svar..❤️

Jeg er SÅ glad og håber at den lille spire forbliver derinde!

Jeg tænker og håber på, at det er et godt tegn at begge tests allerede er så tydelige..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.