Go eller no go

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har meget længe gået med tanken om at være æggedonor, da jeg kender mange som ikke kan få børn på grund af de har fået fjernet deres æggeledere eller noget i den dur. Men kan man bare være æggedonor? Selvfølgelig først når jeg selv har fået de børn jeg skal ha " en mere " men hvad synes i? 

Synes det er så syndt når folk bare ønsker et barn men ikke kan få et. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

charthys

Anonym skriver:

Jeg har meget længe gået med tanken om at være æggedonor, da jeg kender mange som ikke kan få børn på grund af de har fået fjernet deres æggeledere eller noget i den dur. Men kan man bare være æggedonor? Selvfølgelig først når jeg selv har fået de børn jeg skal ha " en mere " men hvad synes i? 

Jeg har doneret, så ved en del om det hvis du vil vide mere

Du skal naturligvis tjekkes og godkendes, fx i forhold til risiko for arvelige sygdomme.  Og så skal du tage stilling til kendt eller ukendtdonation.

Endeligt behøves du ikke vente til du selv er færdig med at "bruge af æggene "' - er du sund og rask, har du højst sandsynligt rigeligt til at give væk af og selv blive gravid igen senere.

Jeg har doneret to gange og er gravid igen nu.  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym

charthys skriver:

Jeg har doneret, så ved en del om det hvis du vil vide mere

Du skal naturligvis tjekkes og godkendes, fx i forhold til risiko for arvelige sygdomme.  Og så skal du tage stilling til kendt eller ukendtdonation.

Endeligt behøves du ikke vente til du selv er færdig med at "bruge af æggene "' - er du sund og rask, har du højst sandsynligt rigeligt til at give væk af og selv blive gravid igen senere.

Jeg har doneret to gange og er gravid igen nu.  

Af ren nysgerrighed - hvordan fjerner de æggene? Og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

19. oktober 2015

charthys

Anonym skriver:

Af ren nysgerrighed - hvordan fjerner de æggene? Og tillykke med graviditeten

Hehehehe... Det er jo den del du ikke skulle spørge om

Ej, spøg til side. De lokalbedøver i toppen af skeden, stikker en lang nål op og "fanger" æggestokken og suger de modne æg, typisk mellem fem og femten seks. Du vil blive tilbudt morfin i drop undervejs,  for det er ikke så behageligt at det gør noget, - men man overlever jo nok

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym

charthys skriver:

Hehehehe... Det er jo den del du ikke skulle spørge om

Ej, spøg til side. De lokalbedøver i toppen af skeden, stikker en lang nål op og "fanger" æggestokken og suger de modne æg, typisk mellem fem og femten seks. Du vil blive tilbudt morfin i drop undervejs,  for det er ikke så behageligt at det gør noget, - men man overlever jo nok

Haha, kan godt se det er lidt svært at forklare uden detaljer

Men tak for svar. Kunne være man skulle overveje det, det er jo et godt formål

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Haha, kan godt se det er lidt svært at forklare uden detaljer

Men tak for svar. Kunne være man skulle overveje det, det er jo et godt formål

Lige præcis (:

Anmeld Citér

19. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Selvom man har fået fjernet æggelederne kan man godt få børn via reagensglas. 

Man benytte dog tit donoræg hvis man er gået i tidlig overgangsalder eller man har æg af dårlig kvalitet eks. 

Jeg synes det er stærkt af de kvinder der gør det muligt for andre at det kan lykkedes 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Selvom man har fået fjernet æggelederne kan man godt få børn via reagensglas. 

Man benytte dog tit donoræg hvis man er gået i tidlig overgangsalder eller man har æg af dårlig kvalitet eks. 

Jeg synes det er stærkt af de kvinder der gør det muligt for andre at det kan lykkedes 

Det ved jeg godt, men det vil de helst ikke desværre. 

Men ja, jeg vil gøre det for dem som ikke kan få børn eller har brug for hjælp (: 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Muffinmus

Vi andre kan få alle de børn man vil, men andres børn via æg skal være perfekte. Jeg har f.eks psoriasis og derfor gigt. Lever normalt, på medicin godt nok, men det gør halvdelen af landet efterhånden.  Men jeg må ikke være donor, for tænk sig nu hvis barnet fik psoriasis, derfor Ca 10-15 % chance...  Virker ude i hampen,  taget i betragtning af at folk mangler æg, og hvor stor en del af befolkningen der allerede selv har sygdommen i kroppen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.