lære at spille musik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2015

AJ14

Hej

Hvor gamle var Jeres da de begyndte at spille på et instrument og hvilket instrument. ? Gik de til undervisning eller lærte i dem det selv(hvis I selv kan)?  Ved hjælp af noder eller på gehør ?  Min den ældste vil gerne lære klaver eller fløjte. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
AJ14 skriver:

Hej

Hvor gamle var Jeres da de begyndte at spille på et instrument og hvilket instrument. ? Gik de til undervisning eller lærte i dem det selv(hvis I selv kan)?  Ved hjælp af noder eller på gehør ?  Min den ældste vil gerne lære klaver eller fløjte. 

jeg var 6 da jeg begyndte til blokfløjte.

og spillede efter noder.

da jeg var 9 begyndte jeg at spille i byens pigegarde.

jeg har selv drenge og min ældste søn på 7 går til guitar på skolen.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
hannetheis skriver:

jeg var 6 da jeg begyndte til blokfløjte.

og spillede efter noder.

da jeg var 9 begyndte jeg at spille i byens pigegarde.

jeg har selv drenge og min ældste søn på 7 går til guitar på skolen.

Bliver lidt nysgerrig, om du tilfældigvis gik på steinerskole

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Roselil skriver:

Bliver lidt nysgerrig, om du tilfældigvis gik på steinerskole

nej det har jeg dog ikke.

men ca ikke ret gammel da jeg spillede på potter og pander. Og som 2 årig kunne jeg fløjte.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
AJ14 skriver:

Hej

Jeg tror det kommer lidt an på barnet mht. Tålmodighed og koncentration. Min søn på knap 5 er f.eks. Alt for urolig til at lære det endnu. Men start skolealderen tænker jeg passer fint. Jeg lærte at spille musik i skolen. Blokfløjte fra 7 år, violin fra 10 år og klarinet fra 12 år. Vi kiggede lidt noder fra 7 årsalderen, men lærte det først rigtigt med violinnoderne. Noder er jo meget abstrakte, men man kan hurtigt lære at bruge dem som hjælp til at se, om tonen går op eller ned osv. Desuden havde vi klaver hjemme som jeg lærte at klimpre lidt på efter gehør og senere ved noder, dog uden undervisning.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn på 4 år skal til at gå til guitar undervisning, vi har fundet et sted han kan få ene undervisning. Det var på hans eget ønske vi fandt et sted til ham

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.