Ondt i tisemanden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.945 visninger
9 svar
3 synes godt om
18. oktober 2015

"Anarkisten"

Min ældste søn på 5 har ondt i tissemanden. Det startede igår aftes da han skulle i seng, hvor vi så går ud og tisser.

Han fortæller så hertil morgen, at han har haft ondt i nat og også i maven. Idag har han sagte det et par gange, men ikke noget han virker generet af. Han havde blærebetændelse for nogle måneder siden, men der gjorde det ondt når han tissede, han kunne ikke styre tissemanden, så han ramte ikke toilettet og så tissede han blod. Denne gang er der ikke noget at se på "fyren" og det er ikke ved vandladning det gør ondt. 

Vi fik scannet nyrerne og talte med børnelæge sidst (det gør man åbenbart når drenge i den alder får bb) og alt var som det skulle være. Så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal tænke om det. 

Han kan ikke helt beskrive hvor det gør ondt og forhuden er ikke stram, så det er næppe forsnævring. 

Har skrevet til vores læge, så afventer selvfølgelig hendes svar, men tænkte om nogen har oplevet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det lyder som en urinvejsinfektion igen. Selv om der ikke er blod i urinen, eller hyppig vandladning. Sørg for at han drikker godt med væske. Også en urinprøve til egen læge imorgen. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

"Anarkisten"

Aisha skriver:

Det lyder som en urinvejsinfektion igen. Selv om der ikke er blod i urinen, eller hyppig vandladning. Sørg for at han drikker godt med væske. Også en urinprøve til egen læge imorgen. 

Ligger pt og tænker på hvor jeg nu har gjort af vires urunprøveglas  Der bliver i hvert fald afleveret en prøve i morgen. Om så det bliver i en kop 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

GrønStjerne

Det kan jo være en nyrebækken betændelse, aka blærebetændelse der har udviklet sig. Få dem til at dyrke urin prøve da børn ind i mellem ikke slår ud på de der stix teste der kun påviser nitrit. Hvis den bliver dyrket er man mere sikker på resultatet. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

"Anarkisten"

Opdatering: Tissemanden havde det ok i morges og også da han kom fra børnehave, så jeg tænkte at det nok var gået i sig selv igen. Kom ikke afsted med en urinprøve at samme årsag, men da han så har været i bad her til aften, kan jeg se at tissemanden er hævet. Den er nærmest helt skæv og han siger også selv "den er helt tyk mor". Ja....det er den min ven. Jeg trykker forsigtigt på det sted hvor den er hævet og det gør ondt. Trykker jeg hvor den ikke er hævet, gør det ikke ondt. Jeg trækker forhuden tilbage og kan godt se at der er rødt på forhuden.  Kontakter vagtlægen for at høre hvad de lige ønsker om sådan en tyk smølf og vagtlægen er ualmindelig rolig. Siger jeg skal smøre vaseline på hvor der er rødt og "så går det over". Så jeg håber da han har ret....tror bare ikke det kan gøre det, men nu ser vi til i morgen tidlig. Kontakter lægen uanset, for hun skal vist lige kigge på fyren.  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min dreng på to fik pludselig en meget hævet og ræd tissetrold og sagde han havde ondt.. Vagtlægen vilke gerne se på ham og kom frem til at det var en form for infektion så han fik en piccolin kur og tre dage senere var den helt normal .. Med din dreng forhistorie synes jeg egentlig det er lidt dårligt at vagtlægen ikke vil se jer men det er typisk dem.. god bedring til ham

Anmeld Citér

20. oktober 2015

"Anarkisten"

Mulllesmor skriver:

Min dreng på to fik pludselig en meget hævet og ræd tissetrold og sagde han havde ondt.. Vagtlægen vilke gerne se på ham og kom frem til at det var en form for infektion så han fik en piccolin kur og tre dage senere var den helt normal .. Med din dreng forhistorie synes jeg egentlig det er lidt dårligt at vagtlægen ikke vil se jer men det er typisk dem.. god bedring til ham

Ja, det er lidt trist at det ofte er virkeligheden 

Var hos "egen læge" idag, dog ikke vores egen men en kollega til hende og beskeden var, at det var ikke så galt og at vi bare skulke rense med rent vand (ingen søge el.l)  det må vi jo rette os efter. Er dog ikke heeeeelt tilfreds med den besked, men nu gør vi som damen sagde og så må vi se hvordan det går  

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Pikku Myy

"Anarkisten" skriver:

Ja, det er lidt trist at det ofte er virkeligheden 

Var hos "egen læge" idag, dog ikke vores egen men en kollega til hende og beskeden var, at det var ikke så galt og at vi bare skulke rense med rent vand (ingen søge el.l)  det må vi jo rette os efter. Er dog ikke heeeeelt tilfreds med den besked, men nu gør vi som damen sagde og så må vi se hvordan det går  

Vi har oplevet noget lignende. Dog nede på hovedet istedet for skaftet. Vi fik også besked på at skylle (med saltvand tror jeg) et par gange om dagen. Det gik i sig selv igen efter et par dage.

Hvor skal i skylle? Vi skulle sprøjte vandet ind under forhuden.

God bedring

Anmeld Citér

20. oktober 2015

"Anarkisten"

Pikku Myy skriver:

Vi har oplevet noget lignende. Dog nede på hovedet istedet for skaftet. Vi fik også besked på at skylle (med saltvand tror jeg) et par gange om dagen. Det gik i sig selv igen efter et par dage.

Hvor skal i skylle? Vi skulle sprøjte vandet ind under forhuden.

God bedring

Lyder godt  Vi skal trække forhuden tilbage og så skylle med bruseren. Det har vi så gjort her til aften, så nu må vi se hvordan "fyren" har det i morgen 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Pikku Myy

"Anarkisten" skriver:

Lyder godt  Vi skal trække forhuden tilbage og så skylle med bruseren. Det har vi så gjort her til aften, så nu må vi se hvordan "fyren" har det i morgen 

Min søn var ikke gammel nok til at man kunne trække forhuden tilbage, men ellers er det jo det samme. Håber I får samme resultat som os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.