Anonym skriver:
Hej piger :-)
Jeg er ny herinde, og vil gerne stille jer et spørgsmål.
Min kæreste og jeg har besluttet at vi gerne vil have børn. Jeg har været på p-piller i ca. 12 år, og har smidt dem d. 19. september, og har nu været foruden siden. Havde min mens som jeg plejer i ugen efter jeg smed pillerne.
Nu er der begyndt at dukke spørgsmål op. Har læst at der godt kan gå lang tid før man får sin mens igen efter p pille stop.
Hvordan skal jeg nu vide, om jeg er blevet gravid, eller om det blot er min mens der udebliver?
Og hvordan skal jeg teste om jeg er gravid, hvis min mens ikke kommer? Vil gerne vente og se om den kommer i den følgende uge, som den normalt skulle og se tiden an, om den er forsinket. Men hvordan skal jeg så teste for graviditet efterfølgende, når jeg ikke kender min cyklus?
Du tager en test
nå spøg til side.
Jeg går ud fra at du ved hvornår første dag i sidste menstruation har været? Og så tæller du 4 uger frem - det skulle gerne passe med 4+0 hvor din menstruation kommer hvis du ikke er gravid. Dette er ud fra gennemsnitlig beregning at cyklus er 28 dage.
Jeg selv har en 26 dages cyklus, jeg tracker den med appen clue.
det er vigtigt at huske at det er din ægløsning der styrer din cyklus, ikke din menstruation.
Min ægløsning falder på dag 12 og så har jeg en 14 dage luthealfase og så kommer menstruationen...
Man siger at menstruation altid kommer 14 dage efter ægløsning, men igen, ingen regel uden undtagelse..
jeg kan dog varmt anbefale clue - den retter også til i forhold til hvad du registrerer...