Ønsker graviditet - men ukendt cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej piger :-) 

Jeg er ny herinde, og vil gerne stille jer et spørgsmål.

Min kæreste og jeg har besluttet at vi gerne vil have børn. Jeg har været på p-piller i ca. 12 år, og har smidt dem d. 19. september, og har nu været foruden siden. Havde min mens som jeg plejer i ugen efter jeg smed pillerne.

Nu er der begyndt at dukke spørgsmål op. Har læst at der godt kan gå lang tid før man får sin mens igen efter p pille stop.

Hvordan skal jeg nu vide, om jeg er blevet gravid, eller om det blot er min mens der udebliver?

Og hvordan skal jeg teste om jeg er gravid, hvis min mens ikke kommer? Vil gerne vente og se om den kommer i den følgende uge, som den normalt skulle og se tiden an, om den er forsinket. Men hvordan skal jeg så teste for graviditet efterfølgende, når jeg ikke kender min cyklus? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

Anonym

Meget enkelt du må enden tage en test med jævne mellemrum eller når du mærker nogle forandringer der kunne tyde på graviditet 

Vi selv igang her hjemme og smed pillerne efter 8 år her i juni. Jeg valgte at teste når jeg har  mærke graviditets tegn i en uge.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Meget enkelt du må enden tage en test med jævne mellemrum eller når du mærker nogle forandringer der kunne tyde på graviditet 

Vi selv igang her hjemme og smed pillerne efter 8 år her i juni. Jeg valgte at teste når jeg har  mærke graviditets tegn i en uge.

Hvornår tager du så testen? Er det når du forventer mens alt efter hvad normalen var før?  

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvornår tager du så testen? Er det når du forventer mens alt efter hvad normalen var før?  

Jeg testede når jeg f.eks har haft kvalme, murren og ømme/tunge bryster en uges tid og ellers for en min egen beroligende skyld vis vi skulle noget i weekenden for at vide om jeg kunne tillade mig at drikke lidt.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej piger :-) 

Jeg er ny herinde, og vil gerne stille jer et spørgsmål.

Min kæreste og jeg har besluttet at vi gerne vil have børn. Jeg har været på p-piller i ca. 12 år, og har smidt dem d. 19. september, og har nu været foruden siden. Havde min mens som jeg plejer i ugen efter jeg smed pillerne.

Nu er der begyndt at dukke spørgsmål op. Har læst at der godt kan gå lang tid før man får sin mens igen efter p pille stop.

Hvordan skal jeg nu vide, om jeg er blevet gravid, eller om det blot er min mens der udebliver?

Og hvordan skal jeg teste om jeg er gravid, hvis min mens ikke kommer? Vil gerne vente og se om den kommer i den følgende uge, som den normalt skulle og se tiden an, om den er forsinket. Men hvordan skal jeg så teste for graviditet efterfølgende, når jeg ikke kender min cyklus? 

I kan bruge kondom til din mens dukker op. Så ved du hvordan din cyklus er samtidig ved du også at du ikke er gravid...

ellers kan du teste for graviditet ca en gang om måneden end til du får din mens. 

Der gik 3 mdr før jeg fik min. Derefter 4 mdr og så blev den regelmæssig.  Vi brugte kondom da jeg ikke stoppede pga ønsket om en graviditet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.