Eksperthjælp: Børnepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. oktober 2015

Linda Stæhr

Hej!

vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig.

Vi har snakket længe om at vi godt kunne tænke os, at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen.

Vi har begge meget erfaring med børn på 2 måneder, 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, både sammen dog ikke fået penge for det.

Vi har ikke tænkt os at passe babyer under 3.

Spørgsmålet er, hvordan vi gør?

Lindas svar

Hej Piger. Jeg har før forsøgt at svare på jeres spørgsmål.

Men denne gang lyder det mere til, hvordan I kommer i gang.

Det letteste er at I spørger blandt familie og venner og den vej kommer i gang. Aftal en fast timebetaling med hinanden, så der ikke bliver konkurrence mellem jer og fortæl så til de voksne omkring jer, at I er klar.

Hvis der er andre forældre der læser med her, er I velkomne til at kommentere.

Hvis I vil have ekstra respekt blandt dem der skal have børn passet laver I en reklame for jer selv på et halvt A4 ark hvor I kort beskriver, hvilken erfaring I har på området og at I ønsker at passe børn til den pris I nu har aftalt. Brug lidt tid på at sætte det pænt op, så får I mange points og folk kan se, at I mener det alvorligt.

Prismæssigt ved jeg intet om skat, mindsteløn, fradrag for unge under 18 osv. osv. der må I høre hvad andre tager og hvis I kan finde en voksen, I kender, der ved noget om den slags.

Husk når I kommer frem til familierne at vise respekt for deres hjem og hellere spørge lidt for meget end for lidt. Husk altid at aftale nød telefonnumre til forældrene og præcise forventninger hvert nyt sted.

Jeg ønsker jer alt det bedste.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.