Regler om sygedagpenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Er der nogle der kender mere til reglerne om sygedagpenge end jeg gør.?

Sidste år blev jeg fuldtidsygemeldt fra mit job i slutningen af august pga stress. De første 3 uger var betalt af min gamle arbejdsplads, og derefter røg jeg på sygedagpenge. Jeg kan ikke huske hvor længe jeg gik fuldtidssygeldt på sygedagpenge. Men efter noget tid, begyndte jeg langsomt at starte arbejde igen, med henblik på til sidst, at starte op fuldtid igen. Dette kørte med optrapning i ca 6 uger, hvorefter de så valgte at give mig en fyreseddel, jeg fuldtidssygemeldte mig igen, og var derefter på sygedagpenge indtil december, hvor jeg røg på kontanthjælp 

Jeg har jo så været påå sygedagpenge fra en gang i slutningen af august til omkring december, og er i arbejde igen nu. 

Men hvordan er det så at det hænger sammen.? Skal jeg være i arbejde et år, før end jeg er berettiget til sygedagpenge igen, eller hvordan pokker hænger det sammen.?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er gravid nu  Er virkelig, virkelig træt og, kan slet ikk hænge sammen. Min blodprocent ligger over 2% lavere end den skal, tager jern, men har ingen effekt. Min hverdag hænger slet ikke sammen, og jeg er begyndt at få stresssymptomer igen 

Jeg kan samtidig også godt mærke, at jeg mangler noget overskud i forhold til hjemmet og mit barn, da mit arbejde dræner mig helt for energi.. 

Nogle der kender reglerne, eller evt har nogle gode råd til hvordan min blodprocent kan komme op, for jernet ser ikke ud til at hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

Carina:-)

Hvor længe har du arbejdet ? Og har det været fuldtid?

For der er mange ting der skal spille

Man skal f.eks have arbejdet et vis antalt timer inden for en tidsfrist og har du brugt din sygedagpengeperiode skal du lige som dagpenge optjene retten til ny periode.

Vil råde dig til at kontakte din kommune  

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvor længe har du arbejdet ? Og har det været fuldtid?

For der er mange ting der skal spille

Man skal f.eks have arbejdet et vis antalt timer inden for en tidsfrist og har du brugt din sygedagpengeperiode skal du lige som dagpenge optjene retten til ny periode.

Vil råde dig til at kontakte din kommune  

Jeg har været i job i 4 mdr igen nu, og ja det er fuldtidsjob.

Men er ikke klar over hvornår at man har opbrugt sin "kvote".. Nogle siger 1 år, andre siger noget andet... Så syntes at den er lidt svær.

Derfor tænkte jeg, at det ku være der var nogle herinde som kendte reglerne 100% 

Blev sygemeldt i slutningen af august, og de første 2 uger var beatlt af mit gamle job, så var egentlig først i september, at jeg røg på sygedagpenge, og blev så meldt fra dem igen omkring december, hvor jeg røg på kontanthjælp. Noget af tiden var så heller ikke fuldtid på sygedagpenge, da jeg langsomt trappede arbejdet op igen, indtil den dag de valgte at fyre mig.

Så har max været på sygedagpenge i 3 mdr sidste år.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Tobis

Profilbillede for Tobis

Du har ret til sygedagpenge i 22 uger indenfor 9 måneder. Da det er mere end 9 måneder siden du sidst modtog sygedagpenge, har du altså igen 22 uger. 

Det forudsætter selvfølgelig at du opfylder beskæftigelseskravet som bla  at du har arbejdet minimum 240 timer indenfor de sidste 6 kaldendermåneder eller at du ville have ret til dagpenge fra din a kasse hvis du blev ledig

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Charmed_03

Synes du skal ringe til Udbetaling Danmark og høre dem ad.

Jeg mener ikke de regler er gældende når det er pga. graviditet. Jeg har selv været på sygedagepenge under begge mine graviditeter uden at have optjent en ny dagpengeperiode. Begge perioder sammenlagt blev til omkring 15 måneder.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Tobis

Profilbillede for Tobis

Ja det er da fuldstændig rigtig som charmed 03 skriver. Så ikke lige at det var i forbindelse med graviditet. Det er udbetaling Danmark, som styrer dette og det har intet at gære med tidligere sygemelding. Du kan læse reglerne på borger dk

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Anonym trådstarter

Super, 1000, 1000 tak for svar  Rigtig sødt af jer, er jeg virkelig glad for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.