Mama93 skriver:
Hej, håber i vil dele jeres oplevelse.
Hvordan var jeres optakt til fødslen, hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel. Hvornår fødte i før/efter termin?
- Jeg er førstegangsfødende, og er i uge 39. 
Jeg havde opstartsveer i et par nætter i træk, der hver gang gik i sig selv igen. Så havde jeg efterfølgende en nat helt uden nogen tegn - så var efterhånden ved at miste modet
Men kl lidt 7 om morgenen efter den den nat uden nogle tegn, 40+6, vendte jeg mig rundt i sengen, og i det samme gik vandet.
Fik dog ingen veer, men de ville gerne se mig til en kurve, da jeg ikke rigtig havde mærket liv efter vandafgang.
Kl 10 var vi på hospitalet, hvor de konstaterede grønt fostervand. Jeg fik derfor ikke lov at tage hjem før baby var født. Var iøvrigt på det tidspunkt kun 2-3 cm åben, med 1,5cm livmoderhalstilbage, så det var ikke meget de nætter med opstartsveer havde gjort. 
Fik et par timer til selv at udvikle veer, men de blev ikke stærke nok til at jordemoder mente baby ville komme hurigt nok ud, så endte med vedrop.
Han blev født i onsdags, kl 19.26 - 12,5time efter vandafgang, med hjælp fra en smule vedrop i et par timer.
Anmeld
Citér