Optakt til fødslen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.992 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. oktober 2015

Mama93

Hej, håber i vil dele jeres oplevelse. 

Hvordan var jeres optakt til fødslen, hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel. Hvornår fødte i før/efter termin?

- Jeg er førstegangsfødende, og er i uge 39. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

JH12

Jeg havde ikke nogen optakt, andet end jeg fik en masser overskud de sidste uger op til.. 

Første gang gik vandet midt om natten, kort tid efter kom veerne. 

Anden gang, skulle jeg møde ind til igangsættelse, men der var min krop i fuld sving med veer (som jeg ikke mærket noget til) de tog vandet nogle timer efter. 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Looni

Mama93 skriver:

Hvordan var jeres optakt til fødslen, hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel. Hvornår fødte i før/efter termin?

Jeg havde opstartsveer i et par nætter i træk, der hver gang gik i sig selv igen. Så havde jeg efterfølgende en nat helt uden nogen tegn - så var efterhånden ved at miste modet

Men kl lidt 7 om morgenen efter den den nat uden nogle tegn, 40+6, vendte jeg mig rundt i sengen, og i det samme gik vandet.

Fik dog ingen veer, men de ville gerne se mig til en kurve, da jeg ikke rigtig havde mærket liv efter vandafgang. 

Kl 10 var vi på hospitalet, hvor de konstaterede grønt fostervand. Jeg fik derfor ikke lov at tage hjem før baby var født. Var iøvrigt på det tidspunkt kun 2-3 cm åben, med 1,5cm livmoderhalstilbage, så det var ikke meget de nætter med opstartsveer havde gjort.

Fik et par timer til selv at udvikle veer, men de blev ikke stærke nok til at jordemoder mente baby ville komme hurigt nok ud, så endte med vedrop. 

Han blev født i onsdags, kl 19.26 - 12,5time efter vandafgang, med hjælp fra en smule vedrop i et par timer.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Anna2706

Jeg havde ingen optakt andet end plukveer hen ad dagen. Da det blev aften, begyndte jeg at have uro i maven og troede egentlig bare jeg skulle på wc. Men da den der uro kom regelmæssigt, fandt jeg ud af at rent faktisk var veer. ☺ 

Ringede til fødegangen omkring kl 21, men det for tidligt at tage derind. Da det blev midnat, ringede jeg igen og vi tog derind. Var 2 cm åben men vi valgte at tage hjem med en cocktail (piller) ��

Jeg fik ikke sovet men hvilet en del, så da kl blev 6 var veerne så kraftige, at vi tog afsted igen. 5 cm åben og vi blev selvfølgelig indlagt. ☺

De sidste cm tog sin tid. Fik lidt lattergas som det eneste smertelindrende, vores søn blev født kl 14.37, en helt fantastisk fødsel men lang �� Så jeg havde veer i ca 18 og en halv time før han kom til verden ☺

Anmeld Citér

17. oktober 2015

StephanieNajim

Første gang blev jeg sat igang, fik en pille kl. 8 om morgenen, mærkede intet hele dagen, da klokken blev 7 om aftenen begyndte jeg at få veer, vi kom på hospitalet ved 22.30 tiden, og kl. 00.29 er min datter født, så kun 5 en halv time med veer, fantastisk fødsel ☺ 

Anden gang gik mit vand kl. 5 om morgenen og 3 en halv time senere havde jeg født mine to sønner, også en fantastisk fødsel ☺ 

Ønsker dig rigtig meget held og lykke med fødslen, håber du får en rigtig god oplevelse ☺

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Solsikken15

Jeg havde pludselig enormt brug for en middagslur (hvilket jeg ellers aldrig havde) Den tog 3 timer fra kl. 15-18... Ved midnat kom veerne, og jeg var relativt frisk efter min lur. Egentlig smart som kroppen styrer det selv��

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Mettefpigen

Jeg havde plukveer kl 18:30 om aftenen som blev kraftigere og kraftigere og kl 01:30 kørte vi på ouh og der var jeg 4 cm åben, og kl 05:20 fødte jeg min søn ☺ Jeg var 38+1...

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Mille123

Mama93 skriver:

Natten før dageb, hvor jeg fødte, havde jeg semmi veer, jeg kunne i hvert fald ikke sove. Vandet gik dagen efter kl, 17 og havde født kl 1850

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Mo9ca

Med nr. 1 fødte jeg 40+2 og med nr. 2 fødte jeg 39+4. Med den første gik fødslen i gang 19:15 med småveer og sluttede kl.13:48 dagen efter. Med nr. 2 gik det i gang kl.9:30 og sluttede 22:01 samme dag. Med dem begge var der ingen optakt, kun veerne der pludselig bankede på.

Begge fødsler var absolutte drømmefødsler med vand som eneste smertelindring. 

Men hvis jeg skulle vælge hvilken en fødsel der var den bedste så vil jeg sige nr. 2. For med den havde jeg fået min nattesøvn da fødslen gik i gang. Det gør altså en stor forskel når man nærmer sig fødslens afslutning.

Held og lykke med den forestående fødsel. 

Kh. M

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Christabelle

Ingen optakt overhovedet. Ingen plukveer el. lign. Vandet gik lørdag morgen (39+4). Fik slet ikke nogen veer så måtte på hospitalet for at få vedrop og antibiotika søndag morgen (39+5). 4 timer efter de startede droppet med vestimulerende er min datter født

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.