Anonym skriver:
Hejsa piger...
Jeg har siden jeg testede positiv været meget hårdt ramt af ALT og derfor har jeg også gået sygemeldt siden jeg var ca 6 uger henne.
Jeg har lidt MEGET af kvalme, opkast, ondt i lænd, svimmelhed, træthed og ikke mindst hovedpine/migræne anfald.
kvalmen er heldigvis begyndt at være mindre, men min hovedpine og migræne anfald er ved at tage livet af mig 

har altid lidt meget af hovedpine og migræne ca 1 gang i mdr. men i denne graviditet har jeg stort set hovepine hver dag og migræne anfald ca 4-5 gange i mdr.
var til scanning i onsdags og skulle være 10+4 i dag.
Mit spørgsmål er så - Hvor meget medicin er ok at tage i en graviditet ? selvfølgelig medicin som er "godkendt" til gravide. Har indtil nu taget 3 sumatriptan (migrænepiller) og ca 6 panodil fordelt over de 10 uger selvfølgelig... Vil jo helst undgå pillerne men jeg har os en Datter på 2 år som jeg også skal være der for og det piner mig at jeg så ofte må lægge mig i sengen og lade far stå med det hele 
hun kan jo ikke forstå hvorfor mor sover så meget og er dårlig hele tiden
heldigvis har jeg en fantastisk mand som er meget forstående og hjælpsom
Det eneste der kan give mig et lille boost er mine migrænepiller og en time på øjet når jeg har taget en, så kan jeg som regel holde ud at være til og lege med min datter
men er bare bange for at tage for mange af dem
Så piger - Hvor meget er ok og jer med migræne, hvad gjorde i under graviditet ??
Det lyder forfærdeligt 
Jeg er selv meget imod at indtage medicin under graviditet, selv om jeg faktisk fik udskrevet noget mod alvorlig kvalme som jeg så aldrig afhentede. Grunden til det er at selv almindelig paracetamol jo har vist sig at kunne have skadelige virkninger. Så mit bud er jo mindre, jo bedre.
Hvis du ikke er længere henne har du nok ikke været til jordemoder endnu? Jeg mener jeg har hørt at andre har fået tilbudt akupunktur og andre ikke-medicinske behandlinger, eksempelvis massage. Det er selvfølgelig forskelligt hvordan det virker for folk. Men jeg ville helt klart give det et forsøg. Og så for alt i verden få drukket nok vand og få nok søvn. Jeg ved det lyder så banalt, men det gør en kæmpe forskel.
Jeg vil tro du kan få noget tilbudt, men ellers er det måske forsøget værd selv at betale akupunktur eller massage.
Og måske kan du få glæde af at få tjekket D-vitamin niveau? Fik selv konstateret underskud i mine sidste to graviditeter og det gjorde en verden til forskel for mit energiniveau samt hovedpine at få behandlet manglen.
Ellers er dt bedste råd jo altid at rådføre sig med egen praktiserende læge. Hvis hun siger god for din medicinmængde, så skulle det jo gerne være i orden at du tager det.