Hvad kan jeg bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
11 svar
5 synes godt om
16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved det ikke rigtig har med børn at gøre, men...

Jeg er ved at skrive en historie med forskellige former for formskiftere/var-racer, f.eks. varulve og varpumaer. Jeg er dog gået lidt i stå, for jeg mangler et "nedladende" ord om varpumaer på samme måde som 'køter' bruges om en varulv.

Har I nogen ide om hvad det kunne være?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

Muffinmus

Okay, 89 har læst opslaget, men ingen har svaret. Jeg kan forstå hvis du synes det er ærgerligt. Men, det skyldes nok at folk ikke har den fjerneste ide om emnet og at det ikke er noget jeg personligt har kendskab til eller læst bare så meget som en linje om i en bog. 

Jeg cil dog sige jeg hat set et par enkelte film medvirkende både vampyrer og varulve, men at skulle kunne slang udtryk om dem, nix, der kan jeg ikke følge med

Jeg kunne forestille mig det også er svært at Google, især på dansk, men måske man kan på engelsk? Held og lykke med teksten

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er ved at skrive en historie med forskellige former for formskiftere/var-racer, f.eks. varulve og varpumaer. Jeg er dog gået lidt i stå, for jeg mangler et "nedladende" ord om varpumaer på samme måde som 'køter' bruges om en varulv.

Hvad er en varpuma? Og jeg har aldrig nogensinde hørt en varulv blive omtalt som køter? 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Mom2beIhope

Jeg må indrømme at jeg også er lidt på bar bund her for aner ikke hvad en varpuma er?

Tænker dog lidt at en køter burde passe nogenlunde da en ulv oftest betragtes som en hund af en art
Forpulede køter måske?

Anmeld Citér

16. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg vil anbefale dig at gå ind på diverse rollespils forum. F.eks. Vie la -  http://www.vielamort.net/ 

Eller the lost world -  http://deploratus.heavenforum.org/forum

Det er hjemmesider med skriftligt rollespil der omhandler magi og overnaturlige væsner. Jeg tror du vil finde langt flere brugerer derinde der måske kan hælpe dig.

Dog vil jeg mene at hvis en varulv = hund kan kaldes en forpulet køter ville en puma = kat kunne kaldes en forvokset missekat? Eller noget i den stil. 

Som sagt prøv at gå ind på en af de to sider (der er mest aktivitet på vie la mort) og se om ikke et par af brugerne kan hjælpe dig

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Abracadabra

En puma  er et kattedyr, så du skal bruge et skældsord for kat - ligesom køter er et skældsord for hund. 

Det kommer jo meget an på, hvordan varpumaen skal nedgøres: "tandløse gamle missekat" eller "mølædte baggårdskat" var muligheder. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bliver da mega nysgerrig om hva historien handlet om!

Det eneste jeg lige km i tanke om var en Pukat/ Pumis... Vh stine

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvad er en varpuma? Og jeg har aldrig nogensinde hørt en varulv blive omtalt som køter? 

En varpuma er ligesom en varulv, men personen bliver bare en puma i stedet for en ulv.

I nogle film/serier bliver varulvene kaldt 'mutt' og oversættes til 'køter'.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Bliver da mega nysgerrig om hva historien handlet om!

Det eneste jeg lige km i tanke om var en Pukat/ Pumis... Vh stine

De forskellige var-racer kan ikke lide hinanden, så jeg leder efter et ord de kan bruge om hinanden ligesom f.eks. indvandrere bliver kaldt 'perker'.

Varulvene bliver kaldt 'køtere' fordi ulven og hunden er i familie, og vampyrer kan blive kaldt igler pga. begge suger blod.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

L-Mortil3

Jeg tænker de kan være mølædt børste/strigle/kost som hentydning til pelsen... Ellers er et skældsord for en flot muskuløs Puma nok noget som mis, missekat, skødekat osv , noget der henviser til ufarligt lille killing :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.