D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ja, jeg sidder og er lidt rådvild... Jeg bor i lejlighed, og kan derfor af og til høre hvad der foregår hos naboerne.
Min overbo har regelmæssigt nogle meget voldsomme, meget højlydte skænderier. De råber og skriger af hinanden og er ofte ved at gå fra hinanden (Udfra hvad jeg kan hører skriger manden og konen på skift "I'm leaving you!" hvorefter den anden trygler om at de skal blive sammen. - De snakker kun engelsk sammen)
Her til aften har de et særlig slemt skænderi. Jeg kan høre hvad der lyder som glas eller tallerkener der bliver smadret, møbler bliver kastet rundt, og deres lille 2 måneder gamle baby ligger og græder ulykkeligt.
Dette ved jeg ikke med sikkerhed, men det kunne også lyde som om en af dem slår den anden. Jeg hører i hvert fald under skænderiet flere brag efterfulgt af skrig/gråd fra en voksen. Som sagt kan jeg jo ikke vide noget om hvad der foregår, jeg kan bare høre at det går voldsomt for sig.
Det skal lige nævnes at vi bor en stor betonblok, og har altså betonmure og -lofter (Samt trægulve). Så det er ikke fordi her er virkelig meget lydt. Jeg hører kun deres skænderier, og når naboen har fest. Men de larmer alligevel nok til at jeg kan følge med i deres samtale og de vækker min datter...
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere. Jeg er lidt bekymret, både for manden og konen, men særligt også for det her lille bitte barn som ligger og græder sådan mens mor og far skriger af hinanden. Men på den anden side kender jeg dem ikke, og skal måske slet ikke blande mig i deres privatliv. Så ja, jeg er rådvild. Skal jeg bare "mind my own business", eller skal jeg foretage mig noget? Og i så fald hvad?
Hvad ville du gøre?
Anmeld
Citér