Min kæreste og jeg vil rigtig gerne tage skridtet videre i vores forhold og flytte sammen
Vi havde egentlig planer om at vente et halvt års tid, da min økonomiske situation ændres til det bedre på det tidspunkt, så vi har endnu ikke sparet op til indskud mv.
Det er rigtig dumt, men vi har alligevel kigget lidt i ny og næ, bare for sjov, og for at holde øje med markedet... Men her den anden dag finder min kæreste så det perfekte hus! Beliggenhed, m2, husleje - alt passer bare præcis til det vi ønsker os! 

Nu står vi så i den situation at vi egentlig skal ud og kigge på huset, og vi glæder os helt vildt! Men hvad med indskud?
Det eneste mulige lige nu er jo at låne til indskuddet. Men jeg er SÅ angst for at låne penge! Jeg hader tanken om at skulle stifte gæld, og er vokset op i en familie hvor mottoet er "man kan ikke sælge skindet før bjørnen er skudt", og jeg kan ikke mindes at der nogensinde i min barndom er blevet købt noget hvor pengene ikke kunne gives i hånden med det samme.
Der er tale om et indskud til under 25.000 kr, så det er så ikke så mange penge. Men stadig... Nogen der kan fortælle mig lidt om det? Er det dumt? Er det smart? 
Anmeld
Citér