Hcg fordobler sig ikke?? Meget bange..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.403 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg er ved at køre mig selv meget langt ud så har brug for jeres hjælp. 

Jeg fik svaret på min blodprøve fra mandag igår.
Den var på hele 596!
Sygeplejersken som jeg snakkede med gik med til opfølgende bp onsdag (idag) og fredag.. Hun mente dog ikke det var nødvendigt med det høje hcg, men med min forhistorie (2 bioer efter bp) så gik hun med til det..

Idag fik jeg så taget bp nr to og ringer og får svaret..
Hcg har IKKE fordoblet sig som de helst ville have.
Det var på 965 hvor det burde ha været omkring de 1200. Sygeplejesken var ikke tilfreds. Jeg blev selvfølgelig vildt bange og er rigtig ked af det
Er så bange for at jeg er igang med at miste igen..
Nu kan jeg så læse op til flere steder at det er hver 3. døgn det skal stige? Jeg er stadig ikke rolig.. Så kunne godt bruge jeres erfaringer. Både gode og dårlige. 

Skal lige siges sidste gang jeg mistede fordoblede tallet sig på 2 døgn men mistede så alligevel lidt senere.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Lotus86

Jeg kan sagtens forstå du er nevøs, men jeg tror altså ikke det behøver at være så skidt, det er jo individuelt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt hcg udvikler sig, og dit er jo stadig steget fint

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg kan sagtens forstå du er nevøs, men jeg tror altså ikke det behøver at være så skidt, det er jo individuelt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt hcg udvikler sig, og dit er jo stadig steget fint

Jeg er bare så nervøs siden tallet var så højt til første blodprøve (det plejer at ligge omkring de 250) og det så pludselig ikke stiger så meget?  Øv hvor jeg hader det her game. Vil bare gerne være en ganske almindelig gravid.. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Carina:-)

Det stiger i ryk-Desuden kan man ikke regne med at tingene altid går efter bøgerne.

Jeg prøvede i 2005 efter flere aborter at teste postiv og så skulle jeg til skanning hvor jeg var i 7 uge 

Skanningen viste kun en klaring så jeg fik beskeden en abort. Men fik taget bp der viste et lavt tal og 2 dage efter var det nærmest ikke steget så igen var beskeden at jeg skulle forvente blødning men komme til skanning 5 dage senere.

5 dage senere var der hjerteblink og jeg blev vurderet til 5+3 istedet for 8 uger

At jeg så blev sat 3 uger tilbage og dermed havde teste positiv før jeg overhovedet havde haft ægløsning kunne ingen give forkalring på men som overlægen sagde Så er naturen sin egen og vi kan regne med ,men aldrig vide hvordan tingene går.

Han er 10 år i dag og passede hele vejen igennem til den uge jeg blev skannet til så jeg har altså testet positiv i uge 1  ( eller rettet han har været en slow starter og det forklarer også hcgmålingen)

Min pointe er at tag det roligt og afvent mere kan du ikke gøre - men hcgmålingen kan du ikke bruge til så meget så længe den stiger .

Håber det bedste 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Chellie

Jeg fik taget BP for HCG med en uges mellemrum da jeg stadig var tidligt i graviditeten. Selvom der var en hel uge imellem, var det kun steget fra 6950 (5+0) til 22900 (6+0). Så altså langt fra en fordobling hver anden eller tredje dag. Jeg er nu 19+2, mærker liv hver dag, og har fået at vide at min lille bønne vokser perfekt.

jeg ved godt, hvor svært det er, især med dine bio'er i bagagen, men prøv om ikke du kan slappe af, og nyde at du er gravid, indtil du med sikkerhed ved noget andet? Evt køb en tidlig scanning til 7+0, når man burde være garanteret et hjerteblink, så du kan få lidt ro i sindet.. 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nå nu ringede jeg til klinikken.. Hun fik beroliget mig en del.
Hun sagde at det ikke er på klokkeslættet at den skal fordoble sig, men op af dagen så hun mener bestemt ikke løbet er kørt endnu. Men at som tommelfingerregel ser de helst en fordobling.
Så hun mener jeg skal slappe af og tænke positivt. 
Selvfølgelig er der en risiko for at det ikke ser godt ud i morgen, men hun var ikke så nervøs for det dog ville hun heller ikke love mig noget.. Så er noget mere rolig. Det var den samme som jeg snakkede med igår men igår gjorde hun mig virkelig nervøs..

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Lotus86

Har du fået svar på den nye blodprøve?

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Har du fået svar på den nye blodprøve?

på en dag var det steget fra 965 til 1303 så klinikken var tilfreds og ville ikke tage flere blodprøver medmindre jeg begynder at bløde 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Lotus86

Anonym skriver:

på en dag var det steget fra 965 til 1303 så klinikken var tilfreds og ville ikke tage flere blodprøver medmindre jeg begynder at bløde 

Fantastisk 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Fantastisk 

Ja det er bare dejligt  Nu går tiden så langsomt igen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.