Su i sommerferien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
10 svar
2 synes godt om
13. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg afslutter 9 Kl på VUC til sommer og skal starte 10 Kl på VUC til august. Får jeg su i sommerferien? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg afslutter 9 Kl på VUC til sommer og skal starte 10 Kl på VUC til august. Får jeg su i sommerferien? 

Desværre nej. Det gjorde min kæreste ikke, men det er kun i juli måned da man afslutter i juni og starter op i august, problemet er bare at man heller ikke kan søge kontanthjælp den ene måned da man er i karantæne fem uger efter afsluttet uddannelse

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Desværre nej. Det gjorde min kæreste ikke, men det er kun i juli måned da man afslutter i juni og starter op i august, problemet er bare at man heller ikke kan søge kontanthjælp den ene måned da man er i karantæne fem uger efter afsluttet uddannelse

Yikes. Så må jeg hellere spare lidt op. Er du sikker på det kun er en måned? Det gør trods alt det hele lidt lysere! Kontanthjælp vil jeg gerne undvære da jeg vil holde fri med børnene og ikke i jobklub 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Yikes. Så må jeg hellere spare lidt op. Er du sikker på det kun er en måned? Det gør trods alt det hele lidt lysere! Kontanthjælp vil jeg gerne undvære da jeg vil holde fri med børnene og ikke i jobklub 

I 2014 tog jeg 10 klasse på VUC og startede derefter på social og sundhedsskolen i august, den eneste måned jeg ikke fik SU var juli ☺️

Anmeld Citér

14. oktober 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Det var det ihvertfald for min kæreste. Så ja lidt opsparing så burde man kunne klare den ene måned

Anmeld Citér

14. oktober 2015

CutieKiwi

Den med karantænen gælder vidst kun hvis du har sagt dit job op og søger kontanthjælp bagefter. Du får ikke kontanthjælp i sommerferien fordi du i forvejen er i "su kassen". 

Jeg havde selv tre måneder for 3 år siden hvor jeg ventede svar på om jeg var kommet ind på videregående uddannelse. Der var ingen hjælp at hente i kontanthjælpssystemet. Så godt du har mulighed for at spare op når du ved at der kommer et hul i indtægten 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Fremad

Ja hvis du er meldt til inden ferien så bør du få.

Det gør vi på vores vuc, så det burde være det samme ved jer, så længe du blive t melder dig til så snart du kan 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Bshizzle

Jeg vil heller ikke mene du får SU i ferien. 

Men jeg tænker lidt.. Hvorfor overhovedet bringe kontanthjælp snakken frem? 

Du kunne starte med at spare op allerede nu eller ta et sommer-job?  

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ved, man kan få når man går fra videregående uddannelse til videregående uddannelse, men det kan være det er noget andet i dette tilfælde? 

Hvis jeg var dig, så ville jeg snakke med vejlederen på skolen, personen vil kunne dig det bedste svar

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg vil heller ikke mene du får SU i ferien. 

Men jeg tænker lidt.. Hvorfor overhovedet bringe kontanthjælp snakken frem? 

Du kunne starte med at spare op allerede nu eller ta et sommer-job?  

Det var skam ikke mig der nævner kh. Jeg svarede til en der nævnte det, at jeg ikke vil ha kh fordi jeg vil ha fri i sommerferien med mine børn og ikke sidde og rådne op i en jobklub. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.