Min dreng afviser brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.139 visninger
9 svar
2 synes godt om
12. oktober 2015

Mrsopsand

Min søn på 10 uger har flere gange afvist mit bryst i de sidste 14 dage. Her til eftermiddag blev han fuldstændig ulykkelig og ville ikke tage brystet. Jeg gav ham sutten, så faldt han til ro men lavede synkelyde og blev frustreret over at der ikke kom mælk. Jeg lagde ham til og han blev igen helt hysterisk men jeg blev ved med at putte brystet i munden og til sidst tog han fat og spiste helt febrilsk indtil han faldt i søvn. Jeg har brugt brik siden fødslen og det er altid gået fint. Jeg snakkede med sp i morges der sagde jeg skulle prøve at komme mælk i brikken inden jeg gav ham bryst, men jeg har ikke før oplevet ham sådan som nu her. Om natten har jeg ikke oplevet problemer, der spiser han fint. 

Hvad sker der? Har nogen oplevet det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

Leonora

Det er helt normalt selvom det er noget af det mest frusterende. Problemet kaldes amme strække. Prøv at Google det. Især omkring uge 12

Det bedste du kan gøre er ikke at presse ham. Når du kan mærke han siger fra så skal du tage ham væk fra brystet igen. 

Han skal nok komme tilbage på amme hylden igen

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mrsopsand

Leonora skriver:

Det er helt normalt selvom det er noget af det mest frusterende. Problemet kaldes amme strække. Prøv at Google det. Især omkring uge 12

Det bedste du kan gøre er ikke at presse ham. Når du kan mærke han siger fra så skal du tage ham væk fra brystet igen. 

Han skal nok komme tilbage på amme hylden igen

Men hvordan sikrer jeg mig så at han får nok mad?

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Leonora

Mrsopsand skriver:

Men hvordan sikrer jeg mig så at han får nok mad?

Så længe han ikke strækker hele døgnet så skal du ikke være bekymret. Det er ikke unaturligt at der er perioder hvor de ikke spiser så meget og måske står lidt stille. 

Det skulle meget gerne stilne af omkring ved 12 ugers alderen. 

Mange babyer kan godt lide at ligge ned og amme når de har deres Tigersping. Du kan jo forsøge det. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

MorTil3+

Min baby gjorde det der når jeg fik menstruation i 14 dage hver gang så måtte droppe amning efter 3 mdr.

Anmeld Citér

12. oktober 2015

SofiaMik

Ved 12 ugers alderen er der både et appetitspring og et udviklingstrin som kan være ufatteligt udfordrende. Mange opgiver helt amningen pga dette. Men fat mod, i kommer på den anden side. Når han flipper ud om dagen, er det fordi, at han pludselig har opdaget, at der er en verden omkring jer og det larmer og forstyrrer amningen. Du kan afhjælpe det ved at gå ind i et stille halvmørkt rum, hvor der er så få forstyrrelser som muligt.

Og husk at bevare roen og troen på at i kommer igennem det.  

Se også ammenet.dk under appetitspring 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mrsopsand

MorTil3+ skriver:

Min baby gjorde det der når jeg fik menstruation i 14 dage hver gang så måtte droppe amning efter 3 mdr.

Jeg har ikke fået min mens endnu. Det virker heller ikke til at det er mælken han afviser, mere fordi han bliver vred på brystet indtil han finder ud af at der kommer mælk ud. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mrsopsand

SofiaMik skriver:

Ved 12 ugers alderen er der både et appetitspring og et udviklingstrin som kan være ufatteligt udfordrende. Mange opgiver helt amningen pga dette. Men fat mod, i kommer på den anden side. Når han flipper ud om dagen, er det fordi, at han pludselig har opdaget, at der er en verden omkring jer og det larmer og forstyrrer amningen. Du kan afhjælpe det ved at gå ind i et stille halvmørkt rum, hvor der er så få forstyrrelser som muligt.

Og husk at bevare roen og troen på at i kommer igennem det.  

Se også ammenet.dk under appetitspring 

Tusind tak for dit svar. Det er virkelig rart at vide hvad der sker. Han har spist godt her til aften så jeg er lidt mindre bekymret. Jeg prøver at følge dit råd med amningen. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

morlinen

Tilslutter mig fuldstændig det SofiaMik skriver. Lige omkring de 3 mdr +/- udvider deres verden sig helt vildt. Begge mind børn har været nogle små forvirrede frustrede hoveder i den alder. Det giver sig rigtig ofte til udtryk under amning og i deres søvn. 

Alle kneb gælder i de perioder. Jeg har ammet gående rundt i stuen, vuggende og syngende Andre gange er det et mørkt stille rum der virker bedst. Ellers så giv ham en sut og lad ham falde til ro i ammestilling, og så skift sutten ud ned brystet. 

Mange tror at barnet ikke vil brystet mere i den periode, men hvis man hænger i, så kommer man helt sikkert også ud på den anden side igen. God arbejdslyst��

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mrsopsand

morlinen skriver:

Tilslutter mig fuldstændig det SofiaMik skriver. Lige omkring de 3 mdr +/- udvider deres verden sig helt vildt. Begge mind børn har været nogle små forvirrede frustrede hoveder i den alder. Det giver sig rigtig ofte til udtryk under amning og i deres søvn. 

Alle kneb gælder i de perioder. Jeg har ammet gående rundt i stuen, vuggende og syngende Andre gange er det et mørkt stille rum der virker bedst. Ellers så giv ham en sut og lad ham falde til ro i ammestilling, og så skift sutten ud ned brystet. 

Mange tror at barnet ikke vil brystet mere i den periode, men hvis man hænger i, så kommer man helt sikkert også ud på den anden side igen. God arbejdslyst��

Tusind tak for dine erfaringer. Jeg kan allerede nu mærke at jeg har mere ro på. Jeg troede virkelig at jeg måtte opgive amningen. Jeg fortsætter kampen. Det kan også tydeligt mærkes på ham at det hjælper at jeg tager den med ro.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.