Hvordan planlægger vi lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Nu skal vi endelig snart til at starte med pb, og hvor er det spændende. Vi regner med, at det bliver om en måned eller to. Men nu myldrer tankerne. Er det nu også et smart tidspunkt? Hvad nu hvis vi bliver gravide med det samme? Vi skal begge to starte på ny uddannelse til august og september næste år, og hvis vi så bliver gravide i december eller januar, så kan vi vel ikke starte op de nye steder. Vi har ikke lyst til at blive ved med at udskyde, for hvad nu hvis det tager flere år? Men er det mon et virkelig dumt tidspunkt? 

Hvis I har andre input med gode råd til pb, så skriv dem endelig. Her har vi ingen erfaring ;-)

Knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

Dorthe1986

Kan I ikke vente til i er kommet ind? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken uddannelse du skal ind på, men jeg fik min søn på min videregående uddannelse (lang) fødte ham lige inden bacheloren. Men på SU har man jo forskellige muligheder når det kommer til barsel. Personligt ville jeg bare vente til man var godt inde i studiet. Jeg gik som sådan ikke på barsel men læste hjemmefra men boede 100 km fra Uni, så det krævede virkelig nogle gode studiekammerater som kunne hjælpe med noter og snakke osv. Men man behøver selvfølgelig heller ikke gøre det som jeg gjorde.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Af personlige erfaring ville jeg ikke vente. Vi ventede. Og ja nu er der gået halvandet år og der er ikke sket en dit selvom vi også er i fertilitets behandling. Manden fejler intet og det gør jeg som sådan heller ikke længere. Min cyklus er stabil nu. Men det gør åbenbart ikke noget forskel 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Det korteste råd jeg kan komme med: Det kan I alligevel ikke planlægge - så gør som I umiddelbart føler for og lad være med at forsøge at kontrollere det  

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Whatsername

Jeg synes bare I skal gå igang. Som de andre siger, det er ikke til at vide hvor lang tid det tager før der sker noget. Når det så er sket, så planlægger I bare udfra det udgangspunkt I har på det tidspunkt. Under studiet skulle være et rigtig godt tidspunkt at blive gravid på, da det jo er så fleksibelt. Så det ville jeg ikke være bekymret for.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.