Opstart i SFO (økonomi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

lineog4

Morgen SFO er for elever i 3. Klasse der kan  gå i morgen SFO resten af skoleåret.

Her i kommunen betaler man SFO takst fra den måned man overflyttes til SFO - det var dog nærmest børnehave takst, tror jeg sparede 150 kr og det vel og mærke fra en børnehave med mad, så tror egentlig SFO er dyrere her i kommunen end en børnehaveplads uden mad

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

ekebiv

lineog4 skriver:

Morgen SFO er for elever i 3. Klasse der kan  gå i morgen SFO resten af skoleåret.

Her i kommunen betaler man SFO takst fra den måned man overflyttes til SFO - det var dog nærmest børnehave takst, tror jeg sparede 150 kr og det vel og mærke fra en børnehave med mad, så tror egentlig SFO er dyrere her i kommunen end en børnehaveplads uden mad

Sfo ER dyrere end børnehave uden mad, det giver ingen mening overhovedet.

Anmeld Citér

12. oktober 2015

lineog4

ekebiv skriver:

Sfo ER dyrere end børnehave uden mad, det giver ingen mening overhovedet.

Men sådan var det ikke desto mindre da min søn startede. Nu er prisen faldet så nu koster SFO 30 kr mindre end børnehave uden mad, men dog betaler man kun for 11 mnd om året  dvs. SFO koster 16115 om året mens børnehave koster 17970 om året dvs. 1800 kr mere om året. De 1800 dækker så tiden 8-14 hver dag 200 dage om året 

Nej spøg til side grunden til der ikke er den store difference er at der er er politisk sat loft for forældrebetalingen til vuggestuer og børnehave, mens SFO i princippet må være 100% forældre betalt. 

Men ja virker lidt sindssygt at betale 1465 kr om mnd for en en SFO hvor han kun er 1-2 time om dagen, men vi har bare ikke andre valg og han elsker sin SFO

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Vi gir 600 og et andet om måneden for at have vores søn i Sfo .. Det gjorde vi siden han startede.. Og det var lige før sommerferien han startede

Anmeld Citér

12. oktober 2015

ekebiv

lineog4 skriver:

Men sådan var det ikke desto mindre da min søn startede. Nu er prisen faldet så nu koster SFO 30 kr mindre end børnehave uden mad, men dog betaler man kun for 11 mnd om året  dvs. SFO koster 16115 om året mens børnehave koster 17970 om året dvs. 1800 kr mere om året. De 1800 dækker så tiden 8-14 hver dag 200 dage om året 

Nej spøg til side grunden til der ikke er den store difference er at der er er politisk sat loft for forældrebetalingen til vuggestuer og børnehave, mens SFO i princippet må være 100% forældre betalt. 

Men ja virker lidt sindssygt at betale 1465 kr om mnd for en en SFO hvor han kun er 1-2 time om dagen, men vi har bare ikke andre valg og han elsker sin SFO

Tror du misforstår mig. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved om det er dyrere, jeg konstaterer (og giver dig ret i at det ER dyrere) og at det er åndssvagt da de ikke er i SFO ret mange timer om ugen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.