Bruger sin tunge som sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.328 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har fornyligt opdaget, at min søn på 4, sutter på sin tunge når han sover. Ligesom en sut. Spidsen er ude mellem læberne, og så sutter han på den. Det lyder også som om han ligger med en sut.

Har har ikke brugt sut siden han var 2½, og har ikke lagt mærke til det før...

Har I hørt om noget lignende? Og skal jeg gøre noget ved det? 

Han har en ret stor tunge, og har tit tungen ude af munden når han koncentrere sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Amore

Måske du finder et par svar på de nedenstående links. Virker til, at andre forældre har observeret det samme:

http://www.babycenter.com/400_how-do-i-get-my-child-to-stop-sucking-his-tongue_1825441_221.bc

http://community.babycenter.com/post/a35084248/baby_sucking_his_tongue

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym trådstarter

Amore skriver:

Måske du finder et par svar på de nedenstående links. Virker til, at andre forældre har observeret det samme:

http://www.babycenter.com/400_how-do-i-get-my-child-to-stop-sucking-his-tongue_1825441_221.bc

http://community.babycenter.com/post/a35084248/baby_sucking_his_tongue

Tak! Har nemlig ikke kunne google mig frem til noget på dansk! 

Må igang med at læse det. Man bliver jo helt bekymret, når man pludselig observere noget, som ikke er helt normalt!

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg har fornyligt opdaget, at min søn på 4, sutter på sin tunge når han sover. Ligesom en sut. Spidsen er ude mellem læberne, og så sutter han på den. Det lyder også som om han ligger med en sut.

Har har ikke brugt sut siden han var 2½, og har ikke lagt mærke til det før...

Har I hørt om noget lignende? Og skal jeg gøre noget ved det? 

Han har en ret stor tunge, og har tit tungen ude af munden når han koncentrere sig. 

Min søn bruger sutten lige når til han falder i søvn, efterfølgende bruger han sin tunge. Det har han faktisk altid gjort, og min mor siger min storebror gjorde nøjagtig det samme :-) min søn bliver 2 her den 15 :-)

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Min søn bruger sutten lige når til han falder i søvn, efterfølgende bruger han sin tunge. Det har han faktisk altid gjort, og min mor siger min storebror gjorde nøjagtig det samme :-) min søn bliver 2 her den 15 :-)

Har din bror fået skade på tænderne? Overbid mener jeg? Kan læse mig frem til at det er en af følgerne. Min søn har flotte tænder, og har ikke suttenes, så ville være ked af at det her skal ødelægge det.

Men dejligt at høre at andre har/oplevet det samme! Det ser så spøjst ud! 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Har din bror fået skade på tænderne? Overbid mener jeg? Kan læse mig frem til at det er en af følgerne. Min søn har flotte tænder, og har ikke suttenes, så ville være ked af at det her skal ødelægge det.

Men dejligt at høre at andre har/oplevet det samme! Det ser så spøjst ud! 

Han fik lidt overbid, men tænderne blev ikke skæve, så han fik togskinner på i et par år og nu er tænderne fine :-) ja, det ser meget spøjst ud :-)

Anmeld Citér

11. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min søn sutter også engang imellem usynlig sut. Dog har han ikke tungen ud af munden. Men laver bevægelserne og luden som han havde en sut.

har fået besked fra tandlægen at det ikke betyder noget. Og han har flotte tænder.

han stoppede med at bruge sut da han var 2,8 år.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Jeg gjorde det da jeg var lille, og gør det stadig- siger kæresten. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg gjorde det da jeg var lille, og gør det stadig- siger kæresten. 

Jeg kunne nemlig læse  mig til, at mange voksne fortsat gør det... Det er jo også¨svært at fjerne den vane, da man ikke bare sådan kan fjerne tungen

Tror jeg høre sundhedsplejsken om det. Tænker hun måske har større viden omkring det, end den praktiserende læge. 

Bare om der er noget vi kan gøre for at hjælpe ham af med vanen.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Han fik lidt overbid, men tænderne blev ikke skæve, så han fik togskinner på i et par år og nu er tænderne fine :-) ja, det ser meget spøjst ud :-)

Tror jeg må høre sundhedsplejsken om hvad hun råder os til. Det kunne være rart hvis han slap for bøjle Nu når han ellers har fine tænder, og intet overbid. Så ville det være ærgeligt at denne vane skal gøre det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.