Sen ægløsning, hvornår teste graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
1 svar
1 synes godt om
10. oktober 2015

Stides

Hej alle ??

jeg har normalt haft ægløsning ca 14 dage før jeg fik mens, men denne måned var lidt atypisk, da jeg havde "normal" mens men sluttede af med 3-4 dage med underligt brunt udflåd.. Efterfølgende blev min ægløsning forsinket så jeg havde en positiv æglæsningstest D. 30/9 og normalt burde have min mens i dag D. 10/10

men der er ikke lige nogen tegn på mens endnu, men også negativ graviditeten test...

Hvornår burde jeg kunne teste? Hvis min mens stadig udebliver evt fordi min ægløsning blev forsinket?

Svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Looni

Stides skriver:

Hej alle ??

jeg har normalt haft ægløsning ca 14 dage før jeg fik mens, men denne måned var lidt atypisk, da jeg havde "normal" mens men sluttede af med 3-4 dage med underligt brunt udflåd.. Efterfølgende blev min ægløsning forsinket så jeg havde en positiv æglæsningstest D. 30/9 og normalt burde have min mens i dag D. 10/10

men der er ikke lige nogen tegn på mens endnu, men også negativ graviditeten test...

Hvornår burde jeg kunne teste? Hvis min mens stadig udebliver evt fordi min ægløsning blev forsinket?

Svar

Jeg ville mene at du først skal regne med testdag 14 dage efter ægløsning. Så hvis du havde ægløsning 30/9, bør du teste omkring 14/10. Også selvom du normalt ville få mens 10/10.

Tænker at ægget jo skal bruge lige langt tid på at sætte sig fast, udvikle sig og begynde at danne HCG nok til at man vil kunne aflæse det på en test uanset hvornår ÆL falder. Så testdagen må rykke med ÆL-dagen, hvis det giver mening!? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.