41+3 og igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
10 svar
2 synes godt om
9. oktober 2015

Tullemulle

Hej jeg er 41+3 uger henne i morgen, og jeg skal på sygehuset til scanning, for at se om alt fungere som det skal..

jeg glemte at spørge damen i telefonen om, om man bliver sat i gang lige efter scanningen? (Også hvis alt ser fint ud)..

hvad tror i? Bliver jeg sat igang imorgen?

der er jo ikke så længe til at jeg rammer uge 42..

knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

ung-mor-2014

Tullemulle skriver:

Hej jeg er 41+3 uger henne i morgen, og jeg skal på sygehuset til scanning, for at se om alt fungere som det skal..

jeg glemte at spørge damen i telefonen om, om man bliver sat i gang lige efter scanningen? (Også hvis alt ser fint ud)..

knus 

Der er en chance men det kan også være de venter 1-2 dage, jeg var til det tjek med ctg osv ved overtid og to dage efter skulle vi snakke nærmere eller igangsættelse, men fødte så om natten to dage efter

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Steffecph

Jeg var til tjek 41+3.. Blev sat igang 41+6. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Looni

Jeg tror det kommer an på hvilket hospital du skal føde på, der er nemlig forskellige "regler".

I min sidste graviditet (på Rigshospitalet) fik jeg bare automatisk en tid til igangsættelse når jeg var 41+4, da det var der de normalt senest begyndte at sætte folk igang. (Fik dog aldrig brugt tiden, fødte 41+3)

Men denne gang (Roskilde hospital) har jeg fået en tid 41+0 (normalt ligger den mellem 41+2-41+5) til en forundersøgelse af hvordan de nemmest kan sætte mig igang, og der fik jeg af vide, at de aldrig sætter en igang lige der efter undersøgelsen (med mindre der selvfølgelig er en reel grund til at baby bør komme hurtigt ud) 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Kamilla-m

Looni skriver:

Jeg tror det kommer an på hvilket hospital du skal føde på, der er nemlig forskellige "regler".

I min sidste graviditet (på Rigshospitalet) fik jeg bare automatisk en tid til igangsættelse når jeg var 41+4, da det var der de normalt senest begyndte at sætte folk igang. (Fik dog aldrig brugt tiden, fødte 41+3)

Men denne gang (Roskilde hospital) har jeg fået en tid 41+0 (normalt ligger den mellem 41+2-41+5) til en forundersøgelse af hvordan de nemmest kan sætte mig igang, og der fik jeg af vide, at de aldrig sætter en igang lige der efter undersøgelsen (med mindre der selvfølgelig er en reel grund til at baby bør komme hurtigt ud) 

Jeg var til samtale 38+5 og der ville de ha sat mig I gang med det samme - fik det dog trukket til 39+0 men fødte selc tre timer inden jeg sku ha været sat i gang ☺

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Looni

H-Nielsen skriver:

Jeg var til samtale 38+5 og der ville de ha sat mig I gang med det samme - fik det dog trukket til 39+0 men fødte selc tre timer inden jeg sku ha været sat i gang ☺

Men her er jo tale om en igangsættelse pga man er gået over tid. Det er jo noget andet når det er før termin, så er der jo fordi man mener baby kan tage skade af at blive derinde til han/hun selv vil ud. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Kamilla-m

Looni skriver:

Men her er jo tale om en igangsættelse pga man er gået over tid. Det er jo noget andet når det er før termin, så er der jo fordi man mener baby kan tage skade af at blive derinde til han/hun selv vil ud. 

Nååh på den måde 

Jeg blev sat igang pga bækken løsning 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Tullemulle skriver:

knus 

Jeg tror det er meget forskelligt.

Jeg blev kaldt til tjek på min termin, der gav de mig en tid til igangsættelse 41+0, men gik selv i gang 40+5.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

morsiden2014

Jeg blev sat i gang 41+6 og fødte 42+0 på Nykøbing f

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Emisoph

Jeg var til undersøgelse og scanning 41+3 - de ringede tilbage om eftermiddagen efter konference hvor de havde kigget på det hele. Fik tid til igangsættelse 41+6 fordi alt så fint ud. Fødste 42+1

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.