Få feberen væk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

2721

Anonym skriver:

Vi var til lægevagten tirsdag og lægen torsdag, kan man så godt tillade sig at tage til lægevagten allerede så hurtigt igen? 

Tænker bare hvis de havde mistanke om blærebetændelse, så ville de have taget en test? 

Min læge har altid lagt vægt på at hvis feberen fx forsvandt og kom igen, eller varede mere end 5 dage, så skulle der kigges på ham igen.

blærebetændelse tænker jeg på fordi hun ingen symptomer har andet end feber og her har det altid været lægens bud. Fordi de ofte kun har feber som symptom. 

Det skader ihvertfald ikke at ringe og høre ad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Anja82

2721 skriver:

Min læge har altid lagt vægt på at hvis feberen fx forsvandt og kom igen, eller varede mere end 5 dage, så skulle der kigges på ham igen.

blærebetændelse tænker jeg på fordi hun ingen symptomer har andet end feber og her har det altid været lægens bud. Fordi de ofte kun har feber som symptom. 

Det skader ihvertfald ikke at ringe og høre ad.

Det ville jeg også få tjekket, det kan også være nyrebækken-betændelse..

da min datter var 7 uger fik hun feber og sov meget og spiste ikke.. Jeg tog til læge med hende, men min læge sendte os videre til børneafdelingen, da børn i den alder ikke skal have feber uden synlig grund... Hun havde bakterier i urinen og da hun var så lille tjekkede de ikke om det var blærebetændelse eller nyrebækkenbetændelse, de behandlede hende efter sidstnævnte... 

Jeg ville nok ringe til vagtlæge.. God bedring med hende...

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anja82 skriver:

Det ville jeg også få tjekket, det kan også være nyrebækken-betændelse..

da min datter var 7 uger fik hun feber og sov meget og spiste ikke.. Jeg tog til læge med hende, men min læge sendte os videre til børneafdelingen, da børn i den alder ikke skal have feber uden synlig grund... Hun havde bakterier i urinen og da hun var så lille tjekkede de ikke om det var blærebetændelse eller nyrebækkenbetændelse, de behandlede hende efter sidstnævnte... 

Jeg ville nok ringe til vagtlæge.. God bedring med hende...

Men min datter bliver jo 2 år om 3 dage. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anja82

Anonym skriver:

Men min datter bliver jo 2 år om 3 dage. 

Derfor kan hun jo godt få blærebetændelse...

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lige en opdate. 

Ringede til lægevagten, de ville ikke se hende. 

Søndag formiddag var temp nede på 36,2 men steg hurtigt igen, hun begyndte at få blå arme og ben, og blev blå om munden. Ringede derfor igen til lægevagten som ikke ville se hende. 

Så har hertil morgen bestilt en tid til egen læge. Hendes temp er nu 39,7. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

MorDk

Anonym skriver:

Lige en opdate. 

Søndag formiddag var temp nede på 36,2 men steg hurtigt igen, hun begyndte at få blå arme og ben, og blev blå om munden. Ringede derfor igen til lægevagten som ikke ville se hende. 

Læser jeg rigtig? 

Lægen afviser at se jeres datter trods cyanose? Altså blåligfarvning om mund, fingre, hænder mm? 

Bare IKKE i orden! 

At hun bliver blå betyder jo at hun evt ikke ilter blodet nok. Jeg havde ringet igen og krævet et tjek!

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

At hun bliver blå er faktisk ret almi dårligt hos børn når de har feber .. Men godt du er vedholdende og får hende tjekket igen når hun har været skidt så længe og feberen kører op og ned.. Rigtig god. Bedring til hende

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Ayasmor

Anonym skriver:

Lige en opdate. 

Hvordan gik det ved egen læge?

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Hvordan gik det ved egen læge?

Hun mente ikke der var symptomer på andet end feber, så vi skulle se tiden an og måske ville hun sende hende forbi børne ambulatoriet hvis ikke hun er rask om en uge. Men nu har hun altså været syg med svingende feber i 8 dage, så er uforstående overfor hvorfor de vil vente. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hun mente ikke der var symptomer på andet end feber, så vi skulle se tiden an og måske ville hun sende hende forbi børne ambulatoriet hvis ikke hun er rask om en uge. Men nu har hun altså været syg med svingende feber i 8 dage, så er uforstående overfor hvorfor de vil vente. 

Jeg ved ikke om du allerede har tjekket netdoktor.dk

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/feberboern.htm

Du skal kigge på dit barns almen tilstand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.