Jeg har brug for at lufte min tanker og dele dem med nogle, som bliver jer 
Min mand har en dreng på 9 år, som vi har hver anden weekend og i ferien alt efter aftale hos statsforvaltningen.
Vi har fælles en datter på 2 år.
Jeg er kommet ind i periode, hvor jeg tænker en del over tingene, vores hverdag og sammenbragt familie.
Jeg har ikke mere den samme glæde op til de weekender/ferie, hvor min mands søn kommer. Det er ligesom dagene ændres - der er flere ting, at tage højde for, og en del skal gå efter min mands hoved, således at hans søn er glad og tilfreds, men vi har ham. Især når han er hos os, skal vi hygge osv, men de huslige pligter kalder også, de skal ikke absolut gå udover vores datter, at de skal gøres på andre tidspunkter. (håber I kan følge mig).
Jeg går virkelig og overvejer, om jeg skal tage springet og finde mit eget til mig og min datter. Jeg er også bare ked af, at skal tage min datters far væk i hverdagen + hendes storebror.
Det er et svært dilemma.
Andre som har haft disse tanker med bonus datter/søn og sit/sine egne børn?
Hjælp!
Hilsen den forvirret/fortvivlet 
Jeg tror på, at det bedste man kan gøre for samværsbørn(og alle andre børn), er at være en naturlig voksen.
en voksen der vasker gulv, en voksen der skræller kartofler, en voksen der tømmer postkasse, maler stakit osv.. I det omfang det er muligt indrager man børnene i arbejdet.
Ind i mellem de huslige opgaver spiser man sammen og snakker sammen, og jo hurtigere man bliver færdig, des mere tid er der til at lege, spille, eller bare flyde ud i sofaen og slappe af, -sammen, eller hver for sig.
På den måde er man sammen som familie i alle situationer og lærer hermed også hinanden bedre at kende som mennesker. Børnene lærer at livet ikke kun er sjov og ballade, men at der også er ting, der skal laves, uanset om man gider eller ej.
Jeg synes det ville være enormt kunstigt at alt skulle sættes til side, udsættes, fordi ens egne børn kommer hjem. Det er da også anstrengende for børnene, hvis de hele tiden skal noget med forældrene. Om det så er zoo, tivoli, bygge lego eller hvad det nu er. De skal da også slappe af, og ikke mindst lære at lege for sig selv, og lære at deltage i de huslige opgaver.
Samværsbørn skal indgå lige så naturligt i familien, som resten af familiens medlemmer.