Vi står i den situation, at vi lige om lidt skal i gang med IVF... Vi har i denne uge været til infomøde og jeg kan slet ikke overskue situationen. Hverken i forhold til mit job, fysisk og mentalt. Min kæreste prøver at trøste mig med, at vi jo ikke er de eneste, og alt går fint... Men det føles bare som om vi er. Kender I det?
Jeg ville derfor så gerne høre fra nogle af jer hvordan I har klaret forløbet. Har I fortalt jeres chef om projektet på forhånd eller hvordan har I klaret de mange besøg hos klinikken ift at varetage jeres job? Hvordan har jeres krop reageret på hormoner og hvordan har I fysisk og mentalt klaret IVF behandlingen? På forhånd tak for jeres input... 
Kan sagtens følge dig i, at der er masser af tanker og frustrationer, over det ukendte.
Det er SÅ hårdt, at så stort et ønske som en baby, ikke bare sker.
For 2 1/2 år siden, blev vi, efter 2 års forgæves projekt baby, henvist til fertilitetsklinik. Jeg valgte at være ærlig over for min chef, da jeg jo ville være væk en del, specielt i starten, da de skulle udrede mig. Der var stor forståelse. Du skal også huske, at du kan udfylde papirer, så får du fuld løn, for den tid du er væk (klinikken eller arbejdspladsen, kan finde de nødvendige dokumenter til dig). Tiderne blev så vidt muligt, lagt i ydertider af min arbejdstid. Tidlig morgen, eller sen eftermiddag.
Det gav mig ro, da vi startede i udredning. Pludselig skulle jeg ikke selv tænke over den manglende graviditet mere. Jeg følte en lettelse ved, at blive tjekket, og at nogen fortalte mig, at de på den ene eller anden måde, nok skulle sørge for, vi fik vores ønskebarn.
Jeg blev hurtig udredt, og fik beskeden, at jeg har PCO. Jeg fjernede ALT insulindannende mad fra min hverdag (ALT sukker og mel mv), og fik sukkersygemedicin. SÅ gik det stærkt og i dag har vi to skønne, elskede drenge, på 22 mdr., og 6 mdr.
Vi nåede ikke til IFV delen, men jeg håber du kan finde roen, når først i kommer igang, og kan overlade nogle af tankerne til eksperterne. Og så vil jeg ønske jer al held og lykke. Det skal nok blive jeres tur til babylykke, og når først i står med drømmen i jeres arme, er den hårde vej dertil glemt.