Brug af diverse ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
4 svar
3 synes godt om
9. oktober 2015

Tilde1988

Godmorgen

Ved godt emnet ikke lige omhandler at jeg er gravid, eller måske lidt 

Hvad bruger i af cremer, hårspray osv? Her om vinteren får jeg ret tør hud, så kan ikke gå uden og bruge noget creme. Det er specielt på mine ben. Og mit hår kræver en form for hårfarve, da det ellers vil stå til højre og venstre 

God dag

- Matilde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Af creme kan jeg helt bestemt anvefale dig en fra Avene(køb den på apoteket) vi har selv den fedeste af dem vi bruger til vores dstter når hun har tør hud(specielt i vinters!)

jeg brugte ikke hårspray, men det gør jeg generelt ikke rigtigt. Jeg brugte stylingprodukter 2 gange i graviditeten. 

Jrg brugte min almindelige foundation(Chanel), men brugte ikke rigtig mascara undtagen når jeg skulle noget. 

Min almindelige deo - grøn sanex. Nu bruger jeg en fra clinic og den er også super god. 

Generelt så tog jeg det ret roligt med alt det der men jeg ville ikke farve hår!

Anmeld Citér

9. oktober 2015

ErDetSnartNU

Jeg har brugt hårlak max 3 gange i graviditeten - alle de små lakperler man indånder kan umuligt være sundt. Cremer og deodoranter (roll on - ikke spray af samme årsag som ved hårlakken) har været parabene-og mestendels parfumefri. Shampoo og balsam har været mine sædvanlige (parabenefri men ikke parfumefri) da man alligevel er så kort tid i kontakt med produkterne. Jeg ville aldrig (!) farve hår (eller bryn + vipper) i graviditeten - hvis dit argument er at dit hår står ud til alle sider når det er så tag det i en elastik. Dit barns fremtidige sundhed må vel være vigtigere for dig end 9 måneder med pænt hår?  - og inden alle mulige kommer og siger at "deres børn fejler iiiiiingenting" så tænk på at mange allergier/fertilitetsproblemer/tidlig pubertet/mulig kræft (her tænker jeg specielt på rygning og lignende) osv ikke viser sig lige ved fødslen - man er ved at bygge et barn og jeg personligt føler mig overbevist om at det ikke kan være sundt at tilføje alt muligt skidt under "bygningsprocessen". Det er ikke alt man kan gardere sig mod - som fx bilos - men de ting som ikke er nødvendige for at hverdagen kan hænge sammen synes jeg at man skylder sit barn at holde sig fra. Se det som en investering i dit barns fremtidige sundhed og lad det være en øvelse i at man som mor skal sætte sine egne ønsker og behov i 2. række

Anmeld Citér

9. oktober 2015

stinemavepine

Jeg tænker du mener hårprodukter i stedet for hårfarve, da du skriver det ellers står ud til alle sider  Og der vil jeg anbefale Matas' hårstylingsprodukter, som fås uden parfume og parabener. Vil dog ikke bruge noget på spray, da det jo ikke anbefales som gravid. Men der er fx en hårolie, en shine setting og lignende som er gode til at samle håret lidt. Alternativt en fiber voks til spidserne, alt efter din frisure..

www.stinemavepine.blogspot.dk

Anmeld Citér

9. oktober 2015

januar16

Jeg gik over til mandelolie da jeg var gravid. Har brugt det en gang imellem de sidste 10 år, og jeg er fan. Da jeg var lille fik jeg bare et par dråber i karbad. Så føles det som om hele kroppen var smurt ind når man kom op Det kan dog(ligesom med fed creme) have brug for at tørre lidt længere, men synes ikke det er galt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.